۰۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۸۱۹۶۶
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید:

شاخص و محور تولی و تبری در عصر غیبت،‌ ولی فقیه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، زیارت عاشورا را منشور تولی و تبری شیعیان دانست و با بیان اینکه دوستی و دشمنی ها باید بر اساس مرزبندی حق و باطل باشد گفت: کانون ولایت برای ما در عصر حاضر،‌ ولی عصر(عج) و نائب برحق ایشان حضرت آیت الله خامنه ای است.
حجت‌الاسلام محمد حسن رحيميان نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران و عضو موسس روحانيون مبارز حجت‌الاسلام محمد حسن رحيميان نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران و عضو موسس روحانيون مبارز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از گلپایگان، حجت الاسلام محمد حسن رحیمیان نماینده ولی فقیه در سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران،‌ سه شنبه شب،‌ در جمع مردم گلپایگان،‌ با تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز میلاد یگانه منجی عالم بشریت،‌ به بررسی و تحلیل بهشت و جهنم از منظر قرآن کریم و روایات اسلامی پرداخت.

وی با بیان اینکه بارها در آیات و روایات اسلامی نسبت به عذاب تکذیب کنندگان معاد انذار داده شده است ابراز داشت: معاد از مسائل مهم و سرنوشت ساز زندگی انسان ها است و خداوند تبارک و تعالی روزی به همه اعمال ریز و درشت بشر رسیدگی خواهد کرد.

حجت الاسلام رحیمیان تاکید کرد:‌ انبیا و اولیا الهی با آن جایگاه والا و قرب و منزلت بی حد و حصرشان،‌ همواره در خوف و رجا بودند و به درگاه ایزد تبارک و تعالی تضرع می کردند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید خاطرنشان کرد: اگر خدایی ناکرده در مسیر و جایگاهی قرار بگیریم که محل غضب الهی است، ‌آن جایگاه محل شدید و سختی برای عذاب ما خواهد بود.

وی ادامه داد:‌ اگر غضب و انتقام الهی کردار و اعمال انسان را دربر بگیرد،‌ تمام آسمان ها و زمین در برابر غضب الهی یارای مقاومت و ایستادگی نخواهند داشت.

حجت الاسلام رحیمیان با اشاره به مساله خوف و رجا تصریح کرد:‌ اگر ما از سویی امیدوار به رحمت الهی هستیم، ‌باید از سویی دیگر نیز ترس از جهنم و عذاب الهی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید، با اشاره به درجات بهشت و جهنم تصریح کرد: هیچ مسلمانی نمی تواند منکر بهشت و جهنم شود،‌ همچنان که انکار اصل معاد، کفر تلقی می شود.

حجت الاسلام رحیمیان در بخش دیگری از سخنان خود،‌ پیروی از هواهای نفسانی را منشا تمامی ضلالت و گمراهی انسان ها دانست و تاکید کرد: حب دنیا و دلبستگی به جاه و مقام،‌ انسان را از خدا باز می دارد و نتیجه آن نیز چیزی جز تباهی و گمراهی نخواهد بود.

وی ابراز داشت:‌ جاه طلبی،‌ حب قدرت،‌ ریاست طلبی و داشتن روحیه استکباری و هر نوع وابستگی و دلدادگی برای معارض خدا، مصداق بارز افساد فی الارض است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید تاکید کرد: وابستگی به دنیا و تبعیت از هوای نفس،‌ هر انسانی را با هر مقام و منزلتی که باشد،‌ از اوج به زیر می کشد و او را به خاک ذلت و خواری می نشاند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تولی و تبری را از جمله ضروریات دین مبین اسلام دانست و با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت داشتن تولی و تبری نسبت به دوست و دشمن ابراز داشت: کلام مقام معظم رهبری، برگرفته از احادیت و آموزه های دینی و اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید ادامه داد: از ابتدا تا انتهای قرآن کریم،‌ همان گونه که بحث از ویژگی های بهشت و جهنم به میان آمده، به ضرورت مرزبندی بین حق و باطل و مساله تولی و تبری نیز اشاره شده است.

حجت الاسلام رحیمیان، با اشاره به اتفاقات تلخ حوادث بعد از انتخابات، از فراهم کنندگان بستر این حوادث انتقاد و تصریح کرد: در این اتفاقات، برخی از افراد زیر پرچم سبزی که بلند کرده بودند، هتاکان و حریم شکنان مقدسات اسلامی را مردمانی خداجوی نامیدند و به حمایت از آنها برخاستند و در برابر زیر سؤال رفتن آرمان های امام و اصول مسلم انقلاب اسلامی سکوت پیشه کردند.

وی اضافه کرد:‌ اگر بسیجی،‌ مردم اهل عبادت و تقوا و معنویت را دوست نداشتیم و در مقابل نه تنها از اهل معصیت ابراز برائت نکردیم و به سوی آنها اقبال نشان دادیم،‌ باید مطمئن باشیم که خدا نیز دشمن ما خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید تاکید کرد: هر فردی در روز قیامت با کسی محشور می شود که به سوی او اقبال داشته است،‌آن فردی که آمریکا و اهل یهود و نصاری را دوست بدارد،‌ یقینا با همان ها محشور خواهد شد، برخی از این افراد نیز تا مجال و فرصتی پیدا کردند، راه خود را گرفته و به دامان آنها پیوستند.

حجت الاسلام رحیمیان،‌ زیارت عاشورا را منشور تولی و تبری شیعیان دانست و با بیان اینکه دوستی و دشمنی ها باید بر اساس مرزبندی حق و باطل باشد گفت: کانون ولایت برای ما در عصر حاضر،‌ ولی عصر(عج) و نائب برحق ایشان حضرت آیت الله خامنه ای است.

وی با بیان اینکه محور و شاخص تولی و تبری در عصر غیبت ولی فقیه است تاکید کرد: هر فرد و گروه و جریانی که حول محور ولایت و زیر پرچم ولایت قرار گیرد ‌از هر کشوری که می خواهد باشد،‌ او دوست ما به حساب می آید. /924/پ201/ص
ارسال نظرات