۰۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۸۲۰۱۲
رحیم‌پور:

منتظر باید همیشه منتظر باشد

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه انتظار به زمان خاصی محدود نمی شود، تصریح کرد: انسان منتظر در همه عمر باید به مراقبت ومواظب از اعمال خود بپردازد.
حسن رحيم پور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی شب گذشته در جلسه خیمة الانتظار مشهد، گفت: طبق روایات اهل بیت (ع) باید به انتظار ایستاد، تنبلی و عافیت طلبی به مفهوم انتظار نیست، منتظر باید عملش، منتظرانه باشد.

وی تصریح کرد: فردی که منتظر است در همه عمر به مراقبت ومواظب اعمال خود می پردازد وانتظارش به زمان خاصی محدود نمی شود و هر لحظه منتظر است.

ازغدی در ادامه اظهار داشت: انتظار بر دو گونه سخت و سهل است و در روایات، انتظار فرج از فرج شمرده شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه مراسم عزاداری و جشن های اهل بیت(ع) باید سرشار از معرفت باشد، ابراز داشت: مراسم اهل بیت(ع) باید به طرز صحیح و براساس فرهنگ اهل بیت برگزار شود.

رحیم پور ازغدی همچنین اشاره کرد: در روایاتی که از اهل بیت ذکر شده است قبل از ظهور، جامعه بشری دچار انحطاط اخلاقی و اعتقادی شده و از ارزش های پیامبر واهل بیت(ع) دور می شوند. ارزش جای خود را به ضد ارزش می دهد ومردم درحالی ادعای مسلمانی می کنند که بزرگتر به کوچکتر رحم نمی کند و جامعه بشری بی عاطفه می شود.

وی در ادامه گفت: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند هنگامی که مردم به این حد برسند مسلمان محسوب نمی شوند، و در این زمان به مربی الهی نیاز دارند تا مردم را ادب و رابطه بین آن ها را اصلاح کند.

این استاد دانشگاه به نقل از رسول اکرم(ص) بیان داشت: در آخرالزمان وضعیت جامعه به گونه ای می شود که فتنه ها پشت سر هم می آیند، طوری که بسیاری از مردم، صبح در حالی از خانه خارج می شوند که مؤمن هستند وشب کافر بر می گردند، دین فروشی زیاد می شود و جامعه نیاز به مصلح دارد.

رحیم پور ازغدی با توصیف دولت مهدوی، بیان داشت: امام صادق می فرمایند در حکومت جهانی مهدی، مردم به گونه ای تربیت می شوند که پیامبران می خواستند؛ در دولت ایشان همه چیز مهیا می شود./968/ پ202/ص

ارسال نظرات