۰۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۸۲۰۵۸

برگزاری همایش گرامی‌داشت‌ مجاهدان مشروطه‌خواه در تبریز

خبرگزاری رسا ـ همزمان با 14 مرداد روز مشروطه، همایش گرامی‌داشت یاد مجاهدان مشروطه‌خواه در تبریز برگزار می شود.
خانه مشروطه در تبريز
به گزارش خبرگزری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، شهر تبریز همزمان با 14 مرداد ماه روز صدور فرمان مشروطیت، یاد مجاهدان مشروطه خواهی را که برای استقرار قانون در کشور تلاش کردند، گرامی می دارد.

تراب محمدی، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در این رابطه گفت: یاد کردن از نمودهای تاریخی کشور، اتفاقی زمان دار نیست و لازم است از هر فرصتی برای مطرح نمودن آن بهره گرفت.

محمدی از تلاش صورت گرفته از سوی برخی نهادها به خصوص نهادهای علمی مانند دانشگاه آزاد اسلامی تبریز که همه ساله با برگزاری همایش و کنگره علمی، نسبت به روشن شدن جنبه های مختلف این بخش از تاریخ کشورمان اقدام می کنند، تقدیر کرد.

به گفته وی، تبریز در روز مشروطه سال جاری نیز شاهد برپایی همایش دیگری خواهد بود که در خاتمه همایش علمی دانشگاه آزاد و با حضور همشهریان علاقمند به تاریخ و خانواده های مجاهدان مشروطه خواه برگزار خواهد شد.

محمدی، مکان برگزاری این همایش را به احترام تاریخ و اهمیت خانه حاج مهدی کوزه کنانی، خانه مشروطه عنوان کرد و افزود: پرده برداری از تندیس حاج رسول صدقیانی، فعال دوران مشروطه از جمله بخش های مهم همایش امسال است.

گفتنی است، همایش گرامیداشت سالگرد صدور فرمان مشروطیت، 14 مرداد ماه با حضور مسؤولان بلند پایه کشوری و استانی، محققان و تاریخ پژوهان، خانواده های مجاهدان مشروطه خواه، هنرمندان و اصحاب رسانه استان در خانه مشروطه برگزار می شود./935/د102/س
ارسال نظرات