۰۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۸۲۱۹۱
عضو مجلس خبرگان رهبری:

یاران حضرت مهدی باید آمادگی همه جانبه داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: آمادگی یاران حضرت باید در زمینه عقیدتی، فرهنگی، اجتماعی، نظامی باشد، ثابت قدم بودن در دین یکی از آرمان های منتظران برای مقابله با آسیب ها است.
آيت الله كعبي عضو حقوقدان شوراي نگهبان و مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، روز گذشته در چهارمین نشست تخصصی الکوثر، در سالن همایش های بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی با بیان این که حضرت مهدی (عج) ظهور می کند تا عالم را اداره کند وتمام شبهات وخرافات را ازبین ببرد ،خاطر نشان کرد: مهدویت فقط اختصاص به شیعه و سنی ندارد و این سنتی است که در قرآن آمده و درسنت الهی استثنا وجود ندارد.

آیت الله کعبی بیان داشت: انتظار فرج از مهمترین اعمال سفارش شده توسط معصومین(ع) است که مهم ترین وظیفه شیعیان را در عصر حاضر رقم می زند؛ خداوند غیبت حضرت مهدی(عج) را حجت بر مردم قرار داده است وغیبت امام به دلیل کثرت ستمکاران و منافقین ویاران اندک است؛ پیروان باید برای ظهور حضرت ولیعصر(ع) بکوشند و زمینه را مهیا کنند.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم اظهار داشت: آمادگی یاران حضرت باید در زمینه عقیدتی، فرهنگی، اجتماعی، نظامی باشد، یاران مهدی(عج) شهادت را آرزو می کنند و خود را فدای دین می کنند و منتظران حقیقی عمل صالح انجام می دهند و عبادت و امربه معروف ونهی از منکر می کنند و ثابت قدم بودن در دین یکی از آرمان های آن ها برای مقابله با آسیب ها است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: یکی دیگر از مقدمات ظهور حضرت حجت(عج) اتفاقات خبر داده شده در آیات روایات است و از علائم آخر الزمان هم به حساب می آید .

گفتنی است این نشست که به زبان عربی برگزار شد با پرسش وپاسخ هایی پیرامون مهدویت وانتظار همراه بود./968/ت302/ص

ارسال نظرات