۱۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۸۲۲۷۶
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

سخنان امام خمینی راهبرد حرکت شورای هماهنگی تبلیغات است

خبرگزاری رسا ـ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با صدور بیانیه ای، سخنان امام خمینی(ره) را نقطه عطف حرکت این شورا در جامعه اعلام کرد.
شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا در رشت، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد: دوازدهم مرداد، سالروز تأسیس شورای نهادی است که با هدف تبلیغ آرمان های نهضت پرشور مردم مسلمان ایران و حضور گسترده آنان در مناسبت های انقلاب اسلامی به وجود آمد.

در ادامه این بیانیه آمده است: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همپای سایر نهادهایی است که وظیفه صیانت از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی را به عهده دارند و با رویکردی فرهنگی، تبلیغی از بدو تشکیل، دوره های مختلفی از بهینه سازی تبلیغات در عرصه فرهنگ و معارف انقلاب اسلامی را پشت سر نهاده است.

امام خمینی(ره) با درک موقعیت بوجود آمده، خطر پیش روی انقلاب اسلامی را یادآور شدند و از همان آغازین روزهای حرکت نهضت مردم، توجه به تشکیل حکومت بر مبنای آیین فرهنگی و تبلیغی اسلام را تبیین نمودند و بر این مهم نیز در روزهای پیروزی انقلاب تأکید داشتند.

این بیانیه در ادامه می افزاید: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بهره گیری از سه ویژگی عمده نهضت اسلامی مردم ایران که اسلامی بودن، مردمی بودن و استکبار ستیز بودن است، توسط عده ای از چهره های فرهنگی، تبلیغی به منظور رصد، ساماندهی، هماهنگی و نظارت بر برنامه های بزرگداشت ایام الله انقلاب اسلامی تأسیس شد.

سخنان امام خمینی(ره) نقطه عطف حرکت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گردید تا این نهاد نوپای انقلاب اسلامی، هر روز با کسب تجربه های نوین تبلیغی، سازه های ماندگاری در روشمند نمودن هماهنگی و گسترش تبلیغات انقلاب اسلامی را در مناسبت ها بر جای گذارد.

در بخش دیگری از این بیانیه تصریح شده است: توصیه مقام معظم رهبری بر اهمیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نشان می دهد که وظایف خطیری را بر عهده دارد، به تعبیر معظم له با انجام مناسب این وظایف قله هایی فراموش نشدنی و حماسه هایی ماندگار در تاریخ بوجود آمده است، اما آنچه را که شورای هماهنگی در افق سی سالگی خویش برآن پای می فشارد اهتمام به رهنمودی است که در منشور کلان آرمان های انقلاب اسلامی وجود دارد و با تأکید مقام معظم رهبری وجه شفافی از ذخیره عظیم ملی را نمایان می سازد و آن حضور در صحنه و حرکت عاقلانه و مدبرانه است.

توجه مقام معظم رهبری به پشتیبانی مردم که دل بسته شعارهای اساسی انقلاب اسلامی هستند، نشان می دهد که دفع فتنه در فضای غبارآلود سیاسی به مدد عشق و علاقه مردم ظهور و بروز خواهد یافت، از اینرو شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بزرگداشت برنامه ها و مناسبت های انقلاب اسلامی با بصیرت انقلابی خویش در شناخت موقعیت ها، حضور در لحظه های مناسب و مورد نیاز را اساس کار خود قرار داده است.

در پایان این بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان ضمن گرامیداشت دوازدهم مرداد ماه، سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تقدیر از اعضای پرتلاش و فعال این شورا خاطر نشان کرد: فعالیت های همه دستگاه های اجرائی، نهادهای فرهنگی و سازمان های مردم نهاد که با بصیرت انقلابی خویش برنامه های ارزشمندی را در سال های اخیر به ویژه در سال گذشته با حضور چشمگیر مردم مسلمان استان گیلان خلق نمودند، نشان دهنده اوج ارادت قلبی مردم این خطه ولایی به آرمان های انقلاب اسلامی است و این راه پررهرو در چهارمین دهه حیات پربرکت نظام مقدس اسلامی نویدبخش قیام جهانی ولی عصر (عج) خواهد بود./950/د102/س
ارسال نظرات