۱۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۸۲۶۰۹
امام جمعه بهبهان:

نماز جمعه تجدید میثاق با ولایت رسول اعظم است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهبهان نماز جمعه را تجدید میثاق با ولایت رسول اعظم(ص) و سبب حفظ نظام جمهوری اسلامی دانست.
حجت الاسلام سليماني، امام جمعه بهبهان/2
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام شکرالله سلیمانی، امام جمعه بهبهان، امروز در جلسه شورای اداری که در فرمانداری این شهر برگزار شد، نماز جمعه را تجدید میثاق با ولایت رسول اکرم(ص) دانست و اظهار داشت: نماز باید به ‌صورت جماعت برگزار شود و خواندن خطبه، رعایت چهار اصل پیوند با خدا، حمد و ثنای الهی، پیوند با رهبران الهی و توصیه به تقوا در خطبه‌ها از ویژگی‌های معنوی نماز است.

امام جمعه بهبهان با تشریح ویژگی‌های منحصر به‌فرد نماز جمعه نسبت به سایر فرایض دینی از دیدگاه مقام معظم رهبری، اقامه نماز جمعه را از شؤون ولایت‌فقیه و سبب حفظ نظام اسلامی خواند و تصریح کرد: مردم در نماز جمعه با معارف دینی آشنا و از مسائل و وقایع روز آگاه می‌شوند.

وی با اشاره به این که امام جمعه افزون بر اقامه نماز جمعه مسؤولیت شورای فرهنگ عمومی، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، ستاد زکات، ستاد اقامه نماز، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در شهرستان را بر عهده دارد، بیان داشت: خوشبختانه با همکاری مردم، شورای فرهنگ عمومی در سال‌ گذشته رتبه نخست استان را به خود اختصاص داد.

رییس شورای فرهنگ عمومی اضافه کرد: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این شهر در شش سال گذشته پنج بار به‌عنوان رتبه برتر و یک بار به عنوان رتبه نخست استان خوزستان شناخته شد.

حجت الاسلام سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش شصت برابری جمع آوری زکات در بهبهان در سال جاری خبر داد.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان خواستار همکاری مسؤولان با ستاد اقامه نماز جهت تأمین دستگاه های سرمایشی شد و خاطرنشان کرد: باتوجه به محدودیت فضای مصلای نماز و مشکلات در زمینه دستگاه‌های سرمایشی از مسؤولان می‌خواهیم در این راستا با ستاد اقامه نماز همکاری داشته باشند.

امام جمعه بهبهان در پایان از توزیع فرم نظرسنجی نماز جمعه بین مسؤولان دستگاه‌ها و تشکیل اتاق فکر برای استفاده از نظرات، افکار و مشاوره مردم و مسؤولان در برگزاری هرچه بهتر نماز جمعه خبر داد و افزود: مدیران اجرایی باید در نماز جمعه شرکت داشته‌ باشند و در برگزاری هرچه بهتر این فریضه دینی همکاری داشته باشند./945/پ202/س
ارسال نظرات