۱۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۸۳۳۳۰

گردهمایی علما و روحانیان گلستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی علما و روحانیان گلستان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و معاون سازمان تبلیغات کشور برگزار شد.
گردهمايي روحانيان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، گردهمایی علما و روحانیان استان گلستان با حضور آیت الله نور مفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان و حجت الاسلام سید جواد موسوی هوایی، معاون پژوهش و آمورش سازمان تبلیغات اسلامی کشور، عصر روز گذشته در حوزه ی علمیه امام خمینی(ره) گرگان برگزار شد.

حجت الاسلام موسوی هوایی در این مراسم تبلیغ دین و تشیع به قرائت امام (ره) را مهمترین وظیفه امروز مبلغان دانست و گفت: تبلیغ دین به روایت امام راحل یکی از ملاک های اصلی برای شناخت دین است.

وی عمل به دین را دومین وظیفه مبلغان دانست و افزود: افرادی که در امر تبلیغ موفق ظاهر شدند که خود عامل به دین بودند و زیست دینی داشتند.

معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی کشور افزود: تربیت شاگردان سومین وظیفه و دفاع از حاکمیت دین بر جامعه چهارمین وظیفه مبلغان  است که باید بر منطق دین و اهل بیت از این حاکمیت دفاع و پشتیبانی شود.

حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان، نیز در ادامه این مراسم با اشاره به حضور روحانیان در هیأت های مذهبی گفت: هم اکنون در استان هزار و 750 هیئت فعالیت می کنند که از این تعداد، 20 درصد آنها در برنامه های خود از روحانیان بهره می گیرند.

وی با تأکید بر این که حذف روحانیان از برنامه های مذهبی باعث شیوع خرافات می شود، خاطرنشان کرد: باید زمینه حضور هر چه بیشتر روحانیان در فعالیت های دینی و فرهنگی فراهم شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که حل مشکلات معیشتی  روحانیان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: مراکز خدمات حوزه ها تا حدی مشکلات معیشتی روحانیان را حل کرده است.


گفتنی است، گردهمایی بزرگ علما و روحانیان استان گلستان به منظور بررسی موضوعات روز و مسائل دینی و مذهبی روز گذشته در حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان برگزار شد./950/پ202/ص
ارسال نظرات