۲۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۸۳۷۹۲

تاکید نماینده ولی فقیه در استان سمنان بر همکاری روحانیان با آموزش و پرورش

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان سمنان کار روحانیت را یک کار فرهنگی عنوان کرد بر همکاری آنان با آموزش وپرورش تاکید کرد.
حجت الاسلام شاهچراغي، امام جمعه و نماينده ولي فقيه در سمنان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان و امام سمنان امروز در چهارمین نشست هم اندیشی اعضای کمیته همکاری های آموزش وپرورش وحوزه های علمیه این استان کار روحانیت را یک کار فرهنگی عنوان کرد بر همکاری آنان با آموزش وپرورش تاکید کرد.

وی همچنین آموزش وپرورش را مصداق تقوا دانست و بر همراهی دستگاه های اجرایی با آموزش وپرورش تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغی تصریح کرد: کار فرهنگی آدم سازی است و باید انسانهای با ایمان و با اخلاق را تربیت کرد.

ابوالقاسم قزوهی، رئیس سازمان آموزش وپرورش استان سمنان هم در این نشست با بیان اینکه دانش آموزان در معرض خطرهای اخلاقی وعقیدتی قراردارند حضور روحانیان در آموزش و پرورش را بهترین راهکار برای هدایت آنان عنوان کرد.

غلامرضا دوست محمدی، دبیر کمیته همکاری های آموزش وپرورش وحوزه های علمیه استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به فعالیت این کمیته در سال تحصیلی گذشته اظهار امیدواری کرد: در سال تحصیلی جدید با برنامه های پیشنهادی در مسیر ایده ها حرکت کنند.

وی حضور گروه های روحانیان آموزش دیده در مدارس، برگزاری گردهمایی ائمه جمعه و نائب رئیسان کمیته ها در مشهد، اعزام و ساماندهی 215 نفر از مبلغان و روحانیان به مدارس، تشکیل جلسات اعضای کمیته در شهرستان ها و مناطق، برگزاری دوره های آموزشی تربیتی خانواده و تاسیس اولین مدرسه وابسته به حوزه علمیه در شهرستان سمنان را از جمله برنامه های این کمیته در سال تحصیلی گذشته برشمرد.

در این جلسه در خصوص طرح های اعزام مبلغ روحانی به آموزشگاه ها برگزاری کارگاه های تخصصی، برگزاری دوره های دانش افزایی، راه اندازی حوزه های علمیه فرهنگیان ودانش آموزان و ادامه تحصیل فرهنگیان در مراکز آموزش عالی حوزه ها بحث وتبادل نظر شد./960/پ202/ص

ارسال نظرات