۲۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۸۴۰۷۰
همزمان با شبهای قدر؛

صد خوشنویس مازندرانی قران کریم را کتابت می کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره ارشاد شهرستان آمل از برگزاری چهارمین همایش بزرگ خوشنویسی کتابت وحی با حضور خوشنویسان برتر مازندران خبرداد.
کتابت قرآن
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درآمل، حسین جوادی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل، امروز  در جمع خبرنگاران از برگزاری چهارمین همایش بزرگ خوشنویسی کتابت وحی با حضور خوشنویسان برتر مازندران همزمان با شهادت امام علی (ع) در این شهرستان خبر داد. 
 
وی با بیان این‌که این همایش با حضور بیش از صد خوشنویس برتر مازندران در شبهای قدر در مجتمع فرهنگی هنری ولیعصر (عج) آمل برگزار می شود، افزود: همایش بزرگ خوشنویسی کتابت وحی همانند سال های گذشته پس از افطار آغاز و تا سحرگاه شام شهادت مولی الموحدین علی بن ابیطالب (ع) ادامه دارد.

رییس اداره ارشاد آمل تصریح کرد: خوشنویسان استان در این همایش در خطوط نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث و تذهیب، سوره های مختلف قرآن کریم وکلام وحی را کتابت می کنند.

جوادی اضافه کرد: در همایش امسال علاوه بر بخش آزاد بخش ویژه نیز در نظر گرفته شده است که درآن خوشنویسان باید سوره قدر را در خطوط چهارگانه به رشته تحریر درآورند.

وی با بیان این که در سومین همایش خوشنویسی کتابت وحی در شهرستان آمل 110 خوشنویس برتر این استان کلام وحی را به رشته تحریر در آوردند، خاطرنشان کرد: آثار خوشنویسان سه دوره قبل این همایش هم در قالب نمایشگاهی در حاشیه این همایش به تماشای عموم گذاشته می شود./950/پ203/ص
ارسال نظرات