۲۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۸۴۲۴۴
در دور سوم سفر هیأت دولت به گیلان؛

احداث 50 کتابخانه عمومی در شهرهای گیلان به دولت پیشنهاد می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان ساخت 49 کتابخانه عمومی، راه اندازی بیست کتابخانه سیار برای مناطق محروم و تجهیز و به‌روز رسانی 74 کتابخانه عمومی به تجهیزات نرم افزاری و دیجیتالی از طرح های پیشنهادی دور سوم سفر جمهوری به این استان اعلام کرد.
كتاب، كتابخواني
محمد احمدی پور، مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، با اشاره به افزایش حدود سه برابری  اعتبار تعمیر و تجهیز کتابخانه های استان در سال جدید گفت: این رقم امسال از سه میلیارد به هشت میلیارد و 205 میلیون ریال افزایش یافته است.

وی افزود: این افزایش سه برابری اعتبارات تعمیر تجهیز و احداث کتابخانه های گیلان در حالی است که حداکثر افزایش اعتبار استانی برای دیگر دستگاه‌ها سی‌درصد است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان از اتمام بیش از ده طرح نیمه تمام در سال گذشته در استان خبر داد و گفت: کتابخانه مرکزی رشت که از مصوبات سفر رییس جمهور به گیلان است در حال ساخت است و افزون بر آن شش کتابخانه عمومی در آستارا و اجارگاه رودسر، رستم آباد، رودبار، چوبرتالش، سردار جنگل فومن و طراز کوه رشت در حال احداث است.

احمدی پور ادامه داد: در طول چند سال اخیر افزون بر تجهیز و ساخت و ساز فضای کتابخانه ای نیم درصد دریافتی ازدرآمد شهرداری ها برای ترویج کتابخوانی دوازده برابر شد و به شش میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی افزود: همچنین با حضور و حمایت استاندار گیلان از ابتدای امسال تاکنون دو همایش بزرگ قدردانی از کتابداران، مسؤولان دبیرخانه های شهرستان هاو اعضای انجمن‌های کتابخانه‌های گیلان برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان مصوبات دور دوم سفر هیأت دولت به استان در جهت توسعه فضای کتابخانه ای را مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: ساخت 49 کتابخانه، راه‌اندازی بیست کتابخانه سیار برای مناطق محروم و تجهیز و بروز رسانی 74 کتابخانه عمومی به تجهیزات نرم افزاری و دیجیتالی از مصوبات پیشنهادی برای دور سوم سفر جمهوری به گیلان است.

احمدی‌پور در ادامه گفت: باتوجه به حمایت‌های ارزنده و تأثیر‌گذار استاندار گیلان از توسعه ‌کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ مطالعه، وی اولین مدیر‌ کشوری است که چهار ماه مانده به برگزاری مراسم هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران در آبان‌ماه به عنوان استاندار نمونه در ترویج فرهنگ مطالعه انتخاب شد./950/پ202/س
ارسال نظرات