۲۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۸۴۲۵۰
مدیر حوزه علمیه باب الحوائج اهواز:

موضع گیری همسو با ولایت فقیه، موضع گیری الهی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه باب الحوائج اهواز با تأکید بر این که باید در موضع گیری های الهی براساس تکالیف الهی عمل کرد گفت: موضع گیری همسو با ولایت فقیه، موضع گیری الهی است.
ولايت فقيه
حجت الاسلام امین ذوالفقاری، مدیر حوزه علمیه باب الحوائج اهواز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به سخن مدرس مبنی بر این که «سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ما است» اظهار داشت: همان گونه که انسان در ماه مبارک رمضان، اعضا و جوارح خود را از محرمات باز می دارد، علاوه بر این که باید در سایر ماه ها این مسیر را ادامه دهد، در عرصه های دیگر مانند سیاست نیز اخلاقیات را رعایت کند؛ از این رو ماه مبارک رمضان می تواند تأثیر بسزایی در رعایت اخلاق سیاسی داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه باب الحوائج اهواز الهی ترین موضع گیری های سیاسی را مطابق با رهنمودهای ولایت فقیه دانست و ابراز داشت: باید در موضع گیری های سیاسی ملاک ها و تکالیف الهی را در نظر داشته باشیم؛ از این رو موضع همسو با ولایت فقیه الهی ترین موضعی که می توان گرفت.

وی سیاست را عرصه ای لغزنده که دارای انحرافات بسیاری است دانست و افزود: اگر انسان بتواند در این عرصه تقوا را رعایت کند، به یقین در عرصه های اخلاقی و معنوی نیز موفق خواهد بود.

حجت الاسلام ذوالفقاری در ادامه با ابراز رضایت از برخی موضع گیری های سیاست مداران نظام جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: بحمدالله در بحران هایی که آبروی دین و انقلاب در خطر بوده است، سیاست مداران ما خوب عمل کرده و موضع گرفته اند و این مواضع آنها جای قدردانی دارد؛ اما برخی از مسؤولانی که مسائل دنیوی و مادی خود را در اعمال کرده اند در حقیقت دنیا و آخرت خود را از دست داده اند.

مدیر حوزه علمیه باب الحوائج اهواز در پایان تبیین رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را بسیار حائز اهمیت خواند و اذعان داشت: مقام معظم رهبری بیش از یک سال است که بر مسأله بصیرت تأکید دارد؛ از این رو باید ضمن افزایش بصیرت و آگاهی های خود، حوادث فتنه را فراموش نکرد و از رخدادهای آن درس عبرت گرفت./945/پ202/ص
ارسال نظرات