۳۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۸۴۴۶۵
حجت الاسلام خرسند:

عملکرد مسؤولان باید مؤید وحدت باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کازرون، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت حفظ وحدت مسؤولان گفت: مسؤولان باید به این موضوع توجه کنند و مطالب و مسائل اختلافی را رسانه ای نکنند.
حجت الاسلام محمد خرسند
حجت الاسلام محمد خرسند، امام جمعه کازرون، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ در تبیین سخنان و بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با کارگزاران و مسؤولان نظام مبنی بر ضرورت حفظ وحدت مسؤولان، تاکید کرد: در شرایط کنونی وحدت یک تکلیف و ضرورت است و همه باید به آن اهتمام داشته و مراقب باشند وحدت جامعه و انسجام ملی حفظ شود.

وی وحدت و همدلی مسؤولان را امری لازم دانست و ابراز داشت: سران قوا و مسؤولان تراز اول کشور باید بیش از پیش مراقب باشند و تلاش کنند که مردم از سخن آنها استنباط اختلاف و شکاف نکنند.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: البته شعار وحدت به معنای این نیست که اختلاف سلایق نباید باشد، همانگونه که رهبری فرمودند، اختلاف نظر بی اشکال است، ولی نکته مهم این است که این اختلاف نظرها منجر به شکاف و انشقاق نشود.

حجت الاسلام خرسند، با اشاره به اینکه عملکرد مسؤولان نیز باید مؤید وحدت باشد اضافه کرد: مسؤولان کشور باید به گونه ای رفتار کنند که عملکردشان نیز وحدت را تایید کند، نه اینکه در حرف یک مطلب بیان شود و در عمل به گونه ای دیگر رفتار کنند.

امام جمعه کازرون، با بیان اینکه مقام معظم رهبری وحدت مسؤلان را فریضه و تعمد در بهم زدن آن را خلاف شرع دانسته اند ابراز داشت: همه باید به این مساله مهم توجه کنند، البته این موضوع به معنای منافات داشتن با انتقاد و نقد نیست.

حجت الاسلام خرسند تاکید کرد: متاسفانه برخی از افراد انتقاد از یک مسؤول را خدشه در وحدت می دانند، این موضوع صحیح نیست، بیان نواقص و انتقادات اشکالی ندارد، اما جهت گیری ها باید به سمت و سوی وحدت و همدلی باشد.

وی با تاکید بر ضرورت پرهیز مسؤولان از رسانه ای کردن نقاط اختلافی تصریح کرد: مسؤولان باید توجه داشته باشند و مسائلی را که می توان در جلسات خصوصی حل و فصل کرد، به تریبون ها و جامعه نکشانند.

این استاد حوزه علمیه در ادامه، با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری که اگر تهدیدات نظامی دشمنان عملی شود، میدان مقابله ایران تنها منطقه خاورمیانه نخواهد بود ابراز داشت: تهدیدات دشمنان برای ملت ما تازگی ندارد، ما از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به این مساله عادت کرده ایم.

این فعال سیاسی، با بیان اینکه امروز نظام اسلامی در منطقه و دنیا بسیار مقتدر و توانمند است ابراز داشت: قدرت نظامی ایران در منطقه حرف اول را می زند و اگر آنها بخواهند اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران بکنند که البته بعید است چنین حماقتی را انجام دهند، منافع آنها در هر کجای دنیا مورد تهاجم قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: شاید در حمله نظامی به جمهوری اسلامی ایران، آنها شروع کننده باشند و بتوانند تیری را شلیک کنند، اما مطمئنا پایان این ماجرا با آنها نخواهد بود، نظام ما نقاط آسیب پذیر آنان را به خوبی شناسایی کرده و می داند.

این استاد حوزه علمیه استان فارس، با بیان اینکه گورهای سربازان مهاجم به نظام اسلامی کنده شده است تاکید کرد: حمله به جمهوری اسلامی ایران نهایت حماقت است و تهدیدات اخیر آمریکایی ها و هم پیمانان این کشور نیز توخالی و نشان دهنده ضعف آنها است. /924/ت302/ج

ارسال نظرات