۰۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۸۵۰۵۷

دعوت استاندار و امام جمعه اردبیل برای کمک ‌به سیل‌زدگان پاکستان

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه و استاندار اردبیل در پیامی مشترک از مردم اردبیل دعوت کردند تا به کمک‌ سیل‌زدگان پاکستان بشتابند.
سيل پاكستان
به گزارش خبرگزاری رسا در اردبیل، استاندار و امام جمعه اردبیل در پیامی مشترک از اهالی خیّر و نیکوکار استان اردبیل دعوت کردند تا در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان پاکستان اهتمام جدی داشته و به این امر خیر بشتابند.

در این پیام مشترک آمده است:‌ خبر آوارگی بیش از 20 میلیون نفر در اثر سیل ویرانگر در کشور مسلمان پاکستان موجب تألم و تأثر خاطر بسیاری از مسلمانان و آزادی‌خواهان دنیا شد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: در ماه مبارک رمضان که ماه رحمت و غفران الهی است با تسلیت به بازماندگان درگذشتگان این حادثه غمبار از اهالی استان که در نیکوکاری و انجام دستگیری از نیازمندان صبغه روشن و تاریخچه درخشان دارند،‌ درخواست می‌کنیم تا با پرداخت کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود به کمک سیل‌زدگان و مصیبت‌زدگان پاکستان بشتابند و در حد توان خود از این کار خیر و نیکو غفلت نکنند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: ملت‌های مسلمان با الگو قرار دادن حدیث نبوی «هر مسلمانی که صبح از خواب بلند شود اما در فکر امور مسلمانان دیگر نباشد از ردیف مسلمانی خارج است» به حادثه‌دیدگان سیل اخیر پاکستان کمک و یاری کنند تا این کمک‌ها تسکینی بر دردها و آلام آنها باشد.

در پیام مشترک امام جمعه و استاندار اردبیل با دعوت از مردم مسلمان و مؤمن اردبیل برای مساعدت و کمک مالی و نقدی از آنها خواسته شده است هرگونه کمک خود را از طریق پایگاه‌های ثابت و سیار کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده پاکستان که کمیته امداد و جمعیت هلال‌احمر نسبت به برپایی آنها اقدام کرده است، عمل کنند و با این اقدام خود برادران دینی خود را در سخت‌ترین شرایط یاریگر و مددرسان باشند.

در ادامه این پیام آمده است: پایگاه‌های ثابت و سیار کمیته امداد و جمعیت هلال‌احمر از دیروز کار جمع‌آوری کمک‌های نقدی و جنسی مردم را برای سیل‌زدگان پاکستان آغاز کردند به طوری که در برخی از این پایگاه‌ها حضور مردم و کمک‌رسانی آنها نیز چشمگیر است./935/د102/س
ارسال نظرات