۱۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۸۵۶۶۱
به میزبانی استان گلستان؛

نخستین جشنواره بین‌‌المللی هنرهای تجسمی سیمای انسان در قرآن برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و راشاد اسلامی گلستان از برگزاری نخستین جشنواره بین‌‌المللی هنرهای تجسمی سیمای انسان در قرآن سیزده تا هجده آذر ماه امسال در گرگان خبر داد.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، غلامرضا منتظری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی قرآن کریم در این استان خبر داد.

وی افزود: برگزاری جشنواره فیلم مقاومت، دومین جشنواره پویانمایی و انیمیشن و نخستین دوره آموزش کاریکاتور از جمله برنامه‌هایی که در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان قرار دارد.

منتظری همچنین از رونمایی نخستین شهرنامه علمی، فرهنگی، ادبی و هنری استان تا پایان مهرماه خبر داد و گفت: این طرح برای نخستین بار در کشور در استان گلستان اجرا شده و از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مدل کشوری برای اجرا در همه ی استان ها انتخاب شده است.

وی با بیان این‌که این شهرنامه در چهارده مجلد مخصوص چهارده شهرستان استان تهیه شده و در آن سیمای تاریخی، فرهنگی، علمی، میراثی و مراکز آموزشی به تصویر کشیده شده است، ادامه داد:جلد پانزدهم شهرنامه نیز به صورت تمام رنگی و تصویر کلی از وضعیت استان چاپ خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، همچنین از برگزاری نخستین جشنواره نغمه‌های آسمانی با محور نیایش در فرهنگ ایرانی اسلامی و دومین کاروان نور با عنوان محافل انس با قرآن کریم خبر داد و افزود: اجرای برنامه‌ها تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد یافت.

منتظری در ادامه سخنان خود گفت: تاکنون بیش از سیصد اثر هنری در قالب‌های مختلف و متنوع مورد حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان قرار گرفته است.

وی در ادامه سخنان خود از برگزاری نخستین جشنواره بین‌‌المللی هنرهای تجسمی سیمای انسان در قرآن  سیزده تا هجده آذر ماه امسال در گرگان خبر داد و گفت: این جشنواره بزرگ‌ترین رخداد قرآنی کشور است که با هدف شناسایی و معرفی هنرمندان مستعد تجسمی در عرصه فعالیت‌های قرآنی، فراهم کردن زمینه‌های لازم برای هنرمندان برای خلق آثار هنری با موضوع قرآنی و هدایت استعدادها و خلاقیت‌ها در راستای ارائه صحیح مفاهیم قرآنی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین ترویج فرهنگ قرآن و عترت در قالب هنری و معرفی آثار فاخر هنری در زمینه علوم قرآنی از دیگر اهداف این جشنواره است.

منتظری یادآور شد: هنرمندان برای شرکت در این جشنواره باید آثار خود را در پنج قالب نقاشی، پوستر، تصویرسازی، حجم و کاریکاتور و با موضوعات سیمای انسان در قرآن مجید، جلوه‌های عبودیت انسان، آیات مرتبط با صفات انسان، جلوه‌های امر به معروف و نهی از منکر، پیام‌های قرآنی و امثال قرآن کریم به دبیرخانه جشنواره واقع در تالار فخرالدین اسعد گرگانی شهرستان گرگان ارسال کنند.
 
وی مهلت ارسال آثار را تا اول آبان‌ماه امسال دانست و افزود: همه ی آثار راه یافته به جشنواره ضمن حضور در نمایشگاه گلستان در نمایشگاه بین‌المللی علوم قرآنی نیز به نمایش گذاشته می‌شود.

مدیر کل ارشاد گلستان ادامه داد: علاقه مندان می توانند آثار خود را به آدرس گلستان، گرگان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارسال کنند./950/پ202/س
ارسال نظرات