۱۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۸۵۶۷۵
رییس مرکز فرهنگی قفقاز:

اشتراکات دینی مهم ترین عامل رایزنی با کشورهای منطقه است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز فرهنگی قفقاز گفت: بسیاری از اشتراکات فرهنگی و اعتقادی مهم ترین عامل برای ارتباط با کشورهای قفقاز است.
قفقاز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، ناصر اسحاقی، رییس مرکز فرهنگی قفقاز امروز در نشست اعضای مرکز فرهنگی قفقاز در اردبیل اظهار داشت: بسیاری از اشتراکات فرهنگی، تاریخی و اعتقادی مهم ترین عامل تعامل با کشورهای قفقاز و همسایگان شمالی ایران است.

وی خاطرنشان کرد: مرکز فرهنگی قفقاز با هدف پژوهش و بررسی برخی از ضرورت‌ های مربوط به امنیت ملی و حفظ تمامیت ارضی در اردبیل راه‌اندازی شده تا به تقویت و توسعه روابط با کشورهای همسایه کمک کند.

اسحاقی ادامه داد: کشورهای حوزه قفقاز دروازه ورود به بخش‌ های مرکزی و حتی روسیه هستند که بهره مندی از ظرفیت موجود و موقعیت بی نظیر ایران اسلامی برای توسعه روابط دینی و فرهنگی ضروری است.

وی با اشاره به شرایط حاکم بر نظام جمهوری آذربایجان افزود: بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی تمایل کشور آذربایجان به دلیل برخی از اشترکات، به مردم استان‌ های آذری ‌نشین بیش از گذشته شده است.

رییس مرکز فرهنگی قفقاز تصریح کرد: اغلب مردم جمهوری آذربایجان شیعه هستند، بیشتر تمایل به مراودات فرهنگی و مذهبی با منطقه آذربایجان ایران دارند.

اسحاقی گفت: هر چند سران جمهوری آذربایجان با تاثیرپذیری از برخی فشارهای دیپلماسی سعی می‌کنند مخالف با آرمان ملت خود حرکت کنند، اما تعاملات ما با مردم آن کشور سبب شده تا برنامه‌های شیطانی استکبار جهانی بی خاصیت شود.

وی تشریح کرد: از بین بردن برخی توطئه ‌ها از جمله تخریب مساجد در آذربایجان و جلوگیری از تحرکات رژیم صهیونیستی در منطقه نشأت گرفته از فعالیت های این مرکز بوده است.

اسحاقی بهره مندی از راهنمایی های حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در فعالیت های این مرکز را بسیار ارزشمند عنوان کرد./935/پ202/س
ارسال نظرات