۱۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۸۵۶۸۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

سالانه بیش از ده هزار مبلغ به مناطق مختلف مازندران اعزام می شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از اعزام بیش از ده هزار مبلغ هرساله به مناسبت های مختلف به مناطق مختلف استان خبر داد.
اعزام مبلغ، تبليغ اعزام مبلغ، تبليغ
حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، اعزام کوتاه مدت مبلغ به مناسبت های مخلتف را یکی از مهم ترین برنامه های این اداره کل در مدت سال عنوان کرد و گفت: در مدت یک سال بیش از ده هزار روحانی به مناطق مختلف استان اعزام می شوند.

وی افزود: اعزام‌ها در مناسبت هایی همچون ماه محرم، صفر، رمضان، دهه فجر، سالروز ارتحال امام خمینی (ره)، طرح تابستانی اوقات فراغت، کاروان های راهیان نور و هیأت های مذهبی صورت می گیرد.

بانک اطلاعاتی مبلغان و روحانیان مازندران تکمیل شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران همچنین از تهیه بانک اطلاعاتی مبلغان و روحانیان مازندران از سوی این اداره کل خبرداد و بیان داشت: علاوه براین بانک اطلاعاتی حوزه های علمیه و نیز شهدای طلبه و روحانیان استان نیزتکمیل شد.

حجت الاسلام شکریان به تهیه شناسنامه فرهنگی، تبلیغی و روستایی دراستان اشاره کرد و گفت: این شناسنامه شامل اطلاعات فرهنگی، سطح معلومات و آسیب های محل اعزام است که در زمان اعزام در اختیار مبلغان قرار می گیرد.

وی تعداد روحانیان مستقر و طرح هجرت فعال در مازندران را 237 نفر اعلام کرد و بیان داشت: این روحانیان به طور ثابت در طول سال در مناطق مختلف استان به فعالیت های تبلیغی مشغول هستند.

حجت الاسلام شکریان، توسعه خانه های عالم در مناطق مختلف استان را یکی دیگر از برنامه های مهم اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در راستای افزایش اعزام مبلغ دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در طول پنج سال گذشته کمک های خوبی از سوی دولت برای توسعه و تجهیز خانه های عالم در استان صورت گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران اعزام ویژه مبلغان از مرکز تربیت مربی کودکان و نوجوانان قم و طلاب خارجی ویژه مدارس، برگزاری دورهاهی اموزشی ویژه مبلغان و روحانیان، تشکیل وتقویت جامعه روحانیت درشهرستان های استان، تهیه و توزیع اقلام فرهنگی ویژه مبلغان و ائمه جماعات را بخشی از مهمترین اقدامات صورت گرفته از سوی این اداره کل تبلیغات درحوزه اعزام مبلغ اعلام کرد.

شش هزار نیروی متخصص قرآنی در مازندران شناسایی شدند

حجت الاسلام شکریان در بخش دیگری از سخنان خود از شناسایی شش هزار نیروی متخصص قرآنی در مازندران خبر داد و افزود: افزون براین نیروهای متخصص قرآنی صد حافظ قرآن نیز دراستان فعال هستند.

وی بابیان این‌که در راستای اجرای طرح نهضت قرآن آموزی و واگذاری فعالیت ها به مردم تاکنون قریب به 350 مرکز، خانه قرآن و موسسه قرآنی فعال شناسایی شده است، گفت: تا به امروز 113 مرکز شهری و 116 خانه قرآن روستایی در استان به ثبت رسیده و در حال پیگیری برای صدور مجوز است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این‌که در کل کشور تاکنون هزار و 116 مرکز و هزار و 200 خانه قرآن ثبت شده وجود دارد، تصریح کرد: هم اکنون قریب به یک دهم مراکز ثبت شده و یک دهم خانه های قرآن کشور در مازندران وجود دارد.

حجت الاسلام شکریان با بیان این‌که صددرصد طرح های قرآنی به مراکز قرآنی استان واگذار شده است، یادآور شد: در سال 88 بیش از 282 میلیون تومان به مراکز و خانه های قرآنی مازندران مساعدت شد.

وی ادامه داد: تأسیس کتابخانه قرآن و عترت در بابل با 20 هزار جلد کتاب و 811 نفر عضو و تاسیس نمایشگاه دائمی محصولات قرآنی در ساری از دیگر فعالیت های سازمان است./950/پ201/س
ارسال نظرات