۱۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۲:۳۵
کد خبر: ۸۵۷۲۴
مسؤول شورای مرکزی جامعه اسلامی ناصحین قم:

احیای فریضه امر به معروف، شرایط را برای هنجارشکنان ناامن می کند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای مرکزی جامعه اسلامی ناصحین قم ، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را رسالتی همگانی و عمومی توصیف کرد و گفت: باید با همکاری همه دستگاه ها و نهادها و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، فضای جامعه را برای هنجارشکنان اجتماعی و اخلاقی ناامن کنیم.
امر به معروف و نهي از منکر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی اکبر آقا میری، مسؤول شورای مرکزی جامعه اسلامی ناصحین قم، شنبه شب در هشتمین همایش جامعه ناصحین استان قم که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر از جمله وظایف اصلی حکومت است.

حجت الاسلام آقامیری با اشاره به اهمیت کار ناصحان امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: خوشبختانه فعالیت ناصحان امر به معروف و نهی از منکر در شهر مقدس قم ثمرات و فواید بسیار خوبی را به همراه داشته است.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: ناصحان و آمران به معروف و ناهیان از منکر، باید شیوه های ارتباط گیری صحیح با جوانان را فرا بگیرند و از برخوردهای احتمالی مخاطبان ناراحت نشوند.

وی استفاده از تجارب دیگران را برای ناصحان امر به معروف و نهی از منکر مهم و مؤثر عنوان کرد و گفت: ناصحان باید با بکار گیری مبانی اسلامی، نسبت به احیای معروف و پرهیز دادن جامعه از منکرات تلاش کنند.

حجت الاسلام آقامیری با اشاره به آیه 103 سوره مبارکه آل عمران تاکید کرد: اقدام به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، وظیفه و رسالتی همگانی است و همه باید نسبت به آن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در نظام اسلامی همه مسؤولان دلسوز هستند و برای مسائل دینی دغدغه دارند تصریح کرد: باید با همکاری همه دستگاه ها و نهادها و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، فضای جامعه را برای هنجارشکنان اجتماعی و اخلاقی ناامن کنیم.

حجت الاسلام آقامیری بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای همگانی است و تنها منحصر در ماموریت یک دستگاه و نهاد نیست و خوشبختانه جامعه اسلامی ناصحین قم نیز در این راستا فعالیت های خوبی را انجام داده است. /924/پ202/ص

ارسال نظرات