۱۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۸۵۷۸۹
مدیر کانون فرهنگی فاطمیه اهواز:

بودجه های فرهنگی باید هدفمند و کارشناسی شده هزینه شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کانون فرهنگی فاطمیه اهواز خواستار برنامه ریزی هدفمند و کارشناسی شده جهت مصرف بودجه های فرهنگی شد.
کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خوزستان
احمد سراج، مدیر کانون فرهنگی فاطمیه اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، کانون های فرهنگی مساجد را بازوهای اجرایی جهت پیشبرد اهداف انقلاب دانست و اظهار داشت: کانون های فرهنگی مساجد اصلی ترین متولیان فرهنگی در کشور هستند.

سراج با اشاره به نقش امام جماعت در فعالیت های فرهنگی، ابراز داشت: فعالیت های فرهنگی که در مساجد انجام می شود با اشراف امام جماعت است و ائمه جماعات از نظر فکری کمتر آسیب را می پذیرند و فعالیت مطمئن تری انجام می دهند، بنابرابن جهت رهبری فعالیت های فرهنگی بسیار مناسب هستند و باید به نقش آنها در مساجد بیش از پیش توجه شود.

مدیر کانون فرهنگی فاطمیه اهواز با اشاره به حمایت ضعیف برخی مسؤولان از فعالیت های فرهنگی مساجد خاطر نشان کرد: برای اینکه مساجد بتوانند فعالیت های بهتری انجام دهند باید بیش از این حمایت شوند اما متاسفانه پشتیبانی مسؤولان از مساجد از سایر تشکل‌ها بسیار کمتر است.

این فعال فرهنگی ادامه داد: تشکیلاتی مثل استانداری، اداره ارشاد و سازمان تبلیغات و سایر ارگان هایی که می توانند به فعالیت های فرهنگی کمک کنند باید مشخص شود و بودجه های آنها به صورت هدفمند و کار شناسی شده در راستای انجام فعالیت های فرهنگی هزینه شود.

سراج افزود: کانون های فرهنگی اهواز منسجم و تخصصی فعالیت می کنند؛ اما جهت ادامه این فعالیت ها و گسترده کردن آنها به حمایت بیشتری نیاز دارند؛ بنابراین برگزاری جلساتی با حضور مسؤولان بلند پایه استانی می تواند اقدام موثری جهت برطرف کردن مشکلات پیش روی فعالیت های فرهنگی باشد./945/پ203/ص
ارسال نظرات