۱۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۸۵۷۹۵
رییس اداره تبلیغات اسلامی آبادان:

روح حاکم بر فرهنگ عمومی نیازمند ترویج اخلاق اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی آبادان، روح حاکم بر فرهنگ عمومی را نیازمند ترویج مبانی دینی و اخلاق اسلامی عنوان کرد.
اخلاق
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی آبادان، حجت‌الاسلام سیدموسی مدنی، رییس اداره تبلیغات اسلامی آبادان، ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار داشت: فرهنگ عمومی، عمومیت دارد و روح حاکم بر آن باید مبانی دینی و اخلاق اسلامی باشد.

حجت الاسلام مدنی خاطرنشان کرد: در تمام ادارات درصدی از اعتبارات فرهنگی پیش‌بینی شده است که این اعتبارات باید در جای خود هزینه شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آبادان افزود: در همین راستا ادارات مختلف باید فعالیت‌های فرهنگی انجام شده و برنامه‌های در دست اجرای خود را به شورای فرهنگ عمومی ارائه دهند تا از موازی‌کاری و دوباره کاری نیز جلوگیری شود.

همچنین، مسعود دریس، مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) شعبه آبادان و خرمشهر نیز در سخنانی اظهار داشت: در زمینه مدیریت فرهنگی پنج رکن وجود دارد که باید به ترتیب اولویت موردتوجه قرار گیرند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) شعبه آبادان و خرمشهر، خاطرنشان کرد: وجود برنامه اولین گام مدیریت فرهنگی به شمار می‌رود و پس از آن باید نیروهای کارآمد و توانمند نیز برای برنامه هدف‌گذاری شده تربیت شود.

وی افزود: گام سوم سازمان‌دهی بهینه و مناسب برای قرار دادن نیروهای کارآمد در برنامه است و چهارمین گام در این زمینه اختصاص بودجه و امکانات است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) شعبه آبادان و خرمشهر ادامه داد: گام پایانی مدیریت فرهنگی نظارت، کنترل و بازرسی بر اجرای برنامه است که از اهمیت ویژه‌ای نیز برخوردار است.

وی تصریح کرد: بر اساس آیات و روایات الهی، هر قریه و جامعه‌ای برای انجام کاری ابتدا باید انگیزه‌الهی و سپس برنامه الهی داشته باشند در این صورت است که خداوند امکانات الهی را برای آن جامعه فراهم می‌کند.

دریس در ادامه گفت: امیدواریم با تأسی از آیات و روایات قرآنی و همت مضاعف بتوانیم به اهداف متعالی خود دست یابیم./945/د102/س
ارسال نظرات