۲۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۸۶۲۳۰

اجتماع خودجوش مردم تبریز در محکومیت اهانت به قرآن کریم

خبرگزاری رسا ـ نهادهای مردمی و غیردولتی آذربایجان شرقی بر حضور اقشار گوناگون جامعه در محکومیت قرآن سوزی در آمریکا تأکید کردند.
اعتراض مردم تبريز در به حرمت شکني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نهادهای مردمی و غیردولتی استان آذربایجان شرقی روز گذشته و امروز با انتشار اطلاعیه و بیانیه های جداگانه ای خواستار برخورد با هتک حرمت‌کنندگان به قرآن کریم در آمریکا شدند.

مردم مؤمن و متعهد تبریز نیز چهارشنبه هفته جاری از ساعت 11 قبل از ظهر از میدان شهدا به سوی مصلای اعظم امام خمینی(ره) راهپیمایی اعتراض آمیزی برگزار خواهند کرد.

شرکت کنندگان در این تجمع خودجوش خشم و انزجار خود را نسبت به عاملان و مسببان هتک حرمت به قرآن کریم اعلام و حمایت قاطع از آیات کلام الله مجید خواهند داشت.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نیز در بیانیه ای اعلام کرد: امروز بشریت در حالی شاهد هتک حرمت قرآن؛ کتاب شریف مسلمانان است که فضاحت سناریوی ساختگی 11 سپتامبر که طرحی برای استعمارگری استکبار جهانی بود، دامن گیر دول غربی به ویژه آمریکا شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: هتک حرمت قرآن کریم در آمریکا در حالی صورت گرفت، که مسلمانان همواره به حضرت عیسی(ع) شأن و حرمت خاصی قائل هستند و به هیچ عنوان اجازه توهین را در این مورد به هیچ کس نداده اند، ‍‍‍ پس چگونه است که عده محدودی از کسانی که به ظاهر ادعای دینداری و ارزش برای همه قائل هستند به خود اجازه اهانت به کلام الهی را می دهند.

در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تصریح شده است: چگونه این عده محدود قرآنی را مورد بی احترامی قرار می دهند که در مضامین ارزشمند و الهی آن در مورد حضرت مریم و حضرت عیسی(ع) سخن آمده است، آیا واقعا اینها دین خود را نیز مورد اهانت قرار ندادند پس این عده مشکلشان چیز دیگری است !

در این بیانیه خاطر نشان شده است: امروز وظیفه دولتمردان، علما، فرهیختگان و آزاد اندیشان جهان مقابله و محکومیت شدید این حادثه تلخ است، چراکه امروز استعمارگران جهان به ویژه شیطان بزرگ آمریکا، به بهانه ایجاد آزادی به نقاط مختلف دنیا لشگرکشی کرده، به مقدسات دینی اهانت و حقوق مسلمانان را نادیده می‌گیرند.

در این بیانیه آمده است: به یقین می توان گفت؛ واقعه یازدهم سپتامبر ابزاری برای اسلام هراسی در غرب و یورش به ممالک اسلامی و غارت دارایی های مسلمانان بوده و هتک حرمت قرآن نیز در ادامه این سناریوی هالیوودی است.

در پایان این بیانیه تاکید شده است: مردم دین دار و همیشه در صحنه آذربایجان شرقی به ویژه تبریز ضمن اعلام انزجار و نفرت از ا‌ظهارات اخیر کشیش کلیسای صهیونیستی آمریکا و سوزاندن قرآن، این کتاب مقدس مسلمانان، اعلام می دارد که تبعات هرگونه بی احترامی نسبت به مقدسات اسلامی متوجه اشغالگران آمریکا و همدستانش خواهد بود./935/پ202/س
ارسال نظرات