۱۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۸۶۶۱۲
علی لاریجانی:

رهبر معظم انقلاب میزان وحدت برای سلیقه‌های گوناگون‌ است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی، رهبرمعظم انقلاب اسلامی محور وحدت در کشور دانست و تأکید کرد: سلایق مختلف را باید با این میزان سنجید و با این کار شبهات نیز رفع خواهد شد.
علي لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درساری، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، روز گذشته در نهمین سالگرد ارتحال آیت الله صالحی مازندرانی که درمصلای نماز جمعه قائمشهر برگزار شد، با اشاره به این که کمتر موضوعی دردین داریم که علم به آن تأکید نشده باشند، گفت: احترام به علما، فقها و بزرگان دینی در تفکر اسلامی بدان گونه است که همانند آن در هیچ یک از ادیان دیگر وجود ندارد.

وی با بیان این که مقام زهد و عبادت کمتر از علم نیست و نباید آن را دست کم بگیریم؛ افزود: مقام عالم در مکتب جعفری بسیار بالا است که این نشان دهنده جایگاه عالمان دینی در دین مبین اسلام است.

لاریجانی در ادامه با اشاره به سالروز ارتحال ملکوتی آیت الله صالحی مازندرانی، ازاین عالم ربانی به عنوان شخصیتی زاهد و مردمی یاد کرد وبیان داشت: آیت الله صالحی مازندرانی سال ها با مردم و درمیان مردم زندگی کرد و فردی بود که تعلیم را به عنوان نوعی جهاد علمی دنبال می کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که کار او تفننی نبود، ادامه داد: آیت الله صالحی مازندرانی دوست دار دانش بود آن را دنبال می کرد، هم در بعد فقهی و هم مسائل اجتماعی الگوی بارزی برای دیگران بود ومی توان گفت مردمی بودن یکی از مهم‌ترین خصوصیات این استاد برجسته حوزه علمیه بود.

وی با اشاره به این که آیت الله صالحی مازندرانی رفتار پسندیده‌ای داشت، خاطرنشان کرد: این رفتار او متأثر از سیره علما وبزرگان دینی بود ودر فرهنگ اسلامی هر چه علم عالمان بیشتر باشند تواضع و فروتنی نیز افزایش خواهد یافت که آیت الله صالحی مازندرانی از این خصوصیات برخوردار بود.

لاریجانی با اشاره به این که آیت الله صالحی مازندران در قلب مردم زیست و با مردم زندگی کرد، ادامه داد: تواضع زیاد در علما وبزرگان دینی بدین خاطر است که آنها هرچه علمشان افزایش پیدا می کند کوچک‌تر بودن خود را نزد خداوند متعال بیشتر حس کرده و پی می برند.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که علما درطول تاریخ همواره در جهت تهذیب وافزایش علم مردم تلاش کردند، اضافه کرد: همین مسأله نیز دلیل احترام مردم به روحانیت و علما است.

وی در ادامه با تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: این امام همام در زمان خود با پنج طاغوت بنی امیه و دو طاغوت بنی عباس مبارزه می کرد و با ترک دربار آنها به مبارزه علمی با آنها پرداخت.

لاریجانی مردم داری و افزایش انگیزه مردم برای کسب علم ودانش را از خصوصیات بارز فقها و علمای شیعه در طول تاریخ اعلام کرد وبیان داشت: فقها در مبارزه ها و نهضت‌های مختلف در تاریخ نقش برجسته ای را ایفا کرده اند.

رییس مجلس همچنین با اشاره به به این که رفتارهای بیگانگان وبرخی عوامل منحرف در داخل نسبتبه گذشته در به انحراف کشیدن جامعه پچیده تر شده است، گفت: ‌اگر در گذشته صف‌آرایی آنها در مقابل ما مشخص بود امروزه آنها در ایجاد فتنه پیچیده‌تر عمل می‌کنند؛ از این رو نقش عالمان دینی برجسته‌تر شده است.

وی با بیان این که دشمنان امروز در مبارزه با دین و ایجاد فتنه بسیار پیچیده تر عمل می کنند، ادامه داد: عالمان دینی در هوشیاری و راهنمایی مردم در این خصوص نقش بسیار برجسته ای دارند.

لاریجانی با اشاره به این که دشمنان با رفتارهای خود می خواهند جلوی پیشرفت، توسعه وآبادانی ایران اسلامی را بگیرند، خاطرنشان کرد: آنها به دنبال به خطر انداختن امنیت کشورهستند. مسؤولان آمریکایی دروغ می گویند که تنها با دولت ایران مشکل دارند و در واقع آنها با ملت ایران نیز مشکل جدی دارند؛ زیرا تحریم‌هایی که انجام داده اند دود آن به چشم ملت می رود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که دشمنان در قبال جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه دسیسه های فراوانی می کنند، تصریح کرد: رفتار آنها با ملت عراق و افغانستان چیزی جز خشونت وبی احترامی نیست؛ اما ملت این دوکشور با رشادت‌هایی که انجام دادند سبب شدند آمریکا در باتلاق عمیق این دو کشور فرو رود و در عراق شکست بخورد، این درحالی است که همه دنیا به این قضیه پی بردند ولی آنها ظاهراً برای خود جشن پیروزی می گیرند.

وی با اشاره به این که امروز جمهوری اسلامی ایران پرچم بیداری را درمنطقه به دست گرفته است وبه دنبال کسب دانش های بنیادی است، ادامه داد: در حال حاضر ایران اسلامی کشوری توانمند از لحاظ نیروی انسانی برای آبادنی وپیشرفت بهتراست و همه مسائل تحریم و موضوعاتی از این دست در همین موضوع خلاصه می شود.

لاریجانی توجه به تفکر مکتبی امام راحل، پرهیزاز اختلافات و تمرکز برای استقلال اقتصادی و پیشرفت کشور را سه راه حل توسعه و موفقیت همه جانبه ایران اسلامی در عرصه‌های بین المللی دانست و بیان داشت: امروز هر‌گونه اختلاف در کشور به ضرر است و کاهش اختلافات در سطوح مختلف ضروری است و نیاز به وحدت ویکدستگی در کشور امری ضروری است.

نماینده مردم قم درمجلس شورای اسلامی با تأکید براین که گذشت و عدم توجه به حاشیه‌ها بید سرلوحه مدیران در کشور قرار گیرد، بیان داشت: امروز وحدت وهمدلی مهم‌‍ترین نیاز کشور در فضای کنونی است.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با بیان این که عده‌ای می خواهند بدون توجه به تفکرمکتبی امام راحل روحانیت را نادرست معرفی کنند، ادامه داد: آنها می خواهند با بیان سخنانی سطحی مردم را نسبت به روحانیت بد بین و دلسرد کنند که باید دراین خصوص هوشیار بود.

وی با اشاره به تحریم های سی ساله دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در ادوار مختلف، ادامه داد: تحریم ها فرصتی را برای ملت ایران فراهم کرد تا نقایص وکمبودهای موجود در کشور برطرف شود وامروز رویکرد اصلی مسؤولان باید توجه به تولید داخل وعدم واردات بی رویه برای ایجاد رونق اقتصادی درکشور باشد.

لاریجانی اضافه کرد: اگر رویکرد به تولید داخل در کشور مورد توجه بیشتر قرار گیرد مشکلاتی نظیر بیکاری برطرف شده و استقلال اقتصادی در کشور حاصل می شود.

وی در پایان گفت: قرار گرفتن کشاورزی در کنار صنعت تنها را توسعه و پیشرفت استان مازندران در حوزه‌های مختلف است که باید مورد توجه برنامه ریزان استانی قرار گیرد./950/پ201/س

ارسال نظرات