۱۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۸۶۶۳۵
حجت الاسلام انصاریان:

رفاقت با قرآن و اهل بیت به انسان حیات طیبه می بخشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انصاریان در مراسم شهادت امام صادق(ع) تأکید کرد: دین را نمی شود قطعه قطعه اجرا کرد، احکام عبادی شخصی در کنار عمل به احکام اجتماعی اسلام کمال آفرین و ارزشمند خواهد بود.
حجت الاسلام انصاريان
به گزارش  خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت،‌ حجت الاسلام حسین انصاریان، روز گذشته در مراسم شهادت امام صادق(ع) که در مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار شد، اظهار داشت: متن قرآن اساس احکام دین اسلام است و سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) مفسر و مبین قرآن و دین است.

وی با بیان این‌که نباید اجازه داد قرائت ها و تفاسیر مختلف از دین در جامعه رواج بیابد، گفت: آگاهی از روایت و حدیث در اسلام واجب بوده و مردم باید از طریق متخصصان متبحر در فن حدیث احکام اسلام را یاد بگیرند.

این استاد حوزه با اشاره به گستردگی احکام اجتماعی اسلام، اظهار داشت: دین را نمی شود قطعه قطعه اجرا کرد، احکام عبادی شخصی در کنار عمل به احکام اجتماعی اسلام کمال آفرین و ارزشمند خواهد بود.

حجت الاسلام انصاریان یادآور شد: احکام اجتماعی اسلام چنان جایگاهی دارد که خدااوند در قرآن کریم گاهی حق مردم در کنار حق خود قرار داده است.

وی همچنین اعلام کرد: حق پدر و مادر، زن و بچه، خریدار، حق شخصیت مردم امروزه در جامعه کمرنگ و کوچک شده است و اغلب مردم برای حقوق دیگر افراد جامعه ارزش قائل نیستند.

این خطیب عرصه دین تأکید کرد: احترام مال، آبرو و حق مردم در هیچ فرهنگی مانند اسلام مورد توجه نبوده و نیست.

وی با روایت از امام صادق(ع) انصاف با مردم و ذکر خداوند در همه حال را از ارزشمند ترین اعمال برشمرد و گفت: انصاف در اسلام در نظر گرفتن رفتاری مطلوب با مردم تعریف شده است.

حجت الاسلام انصاریان با بیان این‌که ذکر خداوند به سبحان الله و الحمد الله گفتن نیست، گفت: منظور از ذکر مورد نظر اهل بیت(ع) انجام تکلیف محول شده از سوی خداوند است.

وی اظهار کرد: با این تعریف نماز خواندن و روزه گرفتن، صدقه، خمس و زکات دادن ذکر محسوب می‌شود.

این نویسنده و پژوهشگر دینی در پایان با اشاره به احساس نیاز دنیای مدرن به احکام اسلام و معارف اهل بیت(ع) تصریح کرد: رفاقت با قرآن و اهل بیت(ع) به انسان حیات طیبه می بخشد./950/پ202/س
ارسال نظرات