۱۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۸۷۱۴۴

همایش بزرگداشت علامه بهبهانی در بهبهان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دومین همایش بزرگداشت استاد کل علامه محمد باقر وحید بهبهانی با پیام حضرت آیت الله صافی در شهرستان بهبهان برگزار شد.
همایش بزرگداشت علامه بهبهانی در بهبهان برگزار شد
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان، دومین همایش بزرگداشت استاد کل علامه محمد باقر وحید بهبهانی با پیام حضرات آیات لطف الله صافی گلپایگانی مرجع شیعیان جهان و موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان در بهبهان برگزار شد.

در این همایش امام جمعه بهبهان ضمن خیر مقدم به حاضرین از عزم جدی شورای فرهنگ عمومی بهبهان در بزرگداشت مفاخر این شهرستان خبر داد.

در ادامه حجت الاسلام سلیمانی پیام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید و آیت الله جزایری امام جمعه اهواز به این همایش را قرائت نمود.

در پیام حضرت آیت الله صافی آمده است: وحید بهبهانی معلم البشر و مجدد مذهب و صاحب شصت اثر و کتاب علمی در اصول و فروع در رد شبهات می باشد. ایشان عالم یگانه نستوه، نه گوشه گیر و نه بی تفاوت و منزوی، امر به معروف و نهی از منکر است که اهالی شهر بهبهان باید بیشتر به این نام و شخصیت افتخار کنند.

آیت الله موسوی جزایری نیز در پیام خود به این همایش ضمن تشکر از برگزار کنندگان این همایش، آیت الله وحید را مجددی مجاهد نامید که جوامع علمی امروز مدیون وی می باشند. وحید بهبهانی مجاهدی است که در برابر جمود فکری و فضای اخباری گری آن زمان قیام نمود و تحولی شگرف در حوزه اندیشه و فقاهت ایجاد کرد.

در ادامه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز ضمن تمجید از شورای فرهنگ عمومی بهبهان آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را برای حمایت از مجموعه برنامه های فرهنگی با هدف احیا مفاخر و شخصیت های ماندگار در حوزه های مختلف را اعلام نمود.

سید لطف الله سپهر، آیت الله بهبهانی را احیاگر استنباط و اجتهاد در قرن 12 هجری دانست و افزود: آیت الله بهبهانی به عنوان مجدد بزرگ شریعت خدمات گسترده ای را در مبارزه با اخباری گری به انجام رساند.

وی با اشاره به شخصیت منحصر به فرد و جهانی آیت الله بهبهانی خواستار برگزاری گنگره سراسری آیت الله وحید شد.

در ادامه این مراسم دکتر منصور طباطبایی نیز در خصوص چگونگی پاسداشت بزرگان و لزوم پرداختن به شخصیت های تاثیر گذار جامعه مطالبی را بیان نمود.

بر اساس این گزارش، سخنران مهمان این همایش استاد حوزه و دانشگاه حجت الاسلام پیشوایی بود که در سخنانی به تبیین جایگاه فقهی و تاثیر گذار آیت الله وحید بهبهانی پرداخت.

حجت الاسلام پیشوایی در ادامه وحید بهبهانی را انسانی تاریخ ساز معرفی کردکه با مبارزه با اخباری گری بزرگترین خدمت را به عالم تشیع انجام داد.

گفتنی است، از دیگر برنامه های این همایش قرائت شعری در مدح استاد کل وحید بهبهانی بود که توسط حاج بشیر تجلی شاعر بهبهانی قرائت شد./945/د102/س
ارسال نظرات