۱۹ مهر ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۸۷۳۸۰
آیت‌الله حسینی ‌بوشهری:

مسؤولان فرصت‌های شغلی مناسب برای جوانان ایجاد کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم، با تاکید بر ضرورت همخوانی رشته های آموزشی مرتبط با کار با نیازهای جامعه، خواستار برنامه ریزی مسؤولان برای ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان شد.
حجت الاسلام و المسلمين حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه موقت قم، روز گذشته در دیدار مدیرکل کار و امور اجتماعی استان قم، با اشاره به جایگاه کار و اشتغال در دین مبین اسلام تاکید کرد: دین مبین اسلام تاکیدات و آموزه های بسیاری در خصوص اهمیت کار دارد و ما باید به این مسائل توجه کنیم.

امام جمعه قم، با بیان اینکه مسؤولان باید فرصت‌های شغلی مناسب را برای جوانان به وجود آورند ابراز داشت: بحمدلله مسؤولان جامعه دغدغه امنیت جامعه را دارند و تلاش می کنند تا مشکلات کاسته شود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت مقوله کار در جامعه، از عدم تناسب و همخوانی روند کار آموزشی با فضای کار ابراز تأسف کرد و ابراز داشت: اگر مراکز آموزشی و فنی و حرفه ای تلاش کنند در مسیر کارهای مورد نیاز جامعه قدم بردارند و فعالیت کنند مشکلات کار حل خواهد شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، از کار به عنوان محور توسعه در جامعه یاد و تصریح کرد: حذف کار از یک جامعه، باعث می شود که عمران و توسعه و آبادانی آن متوقف شود.

آیت‌الله حسینی‌ بوشهری با بیان اینکه کار نیازمند امنیت است ابراز داشت: دانشگاه‌های ما باید برای تربیت و زمینه سازی مشاغل مفید در جامعه فعال شوند و در این راستا تلاش و برنامه ریزی کنند.

وی با بیان اینکه متولی مسأله کار در کشور تنها اداره کار نیست و باید همه دستگاه های اجرایی در این راستا فعال شوند، گفت: برای رونق باز کار باید همه دستگاه ها فعال شوند و رویکردهای آموزشی نیز دنبال شود.

آیت الله حسینی بوشهری همچنین ضرورت پرهیز مسؤولان از بخشی‌نگری در این حوزه را یادآوری کرد و خواستار هماهنگی و تعامل بیشتر در این راستا شد. /924/پ202/س
ارسال نظرات