۲۱ مهر ۱۳۸۹ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۷۵۲۲
استاندار گلستان:

دیانت و سیاست رکن اصلی حج ابراهیمی است

خبرگزاری رسا ـ استاندار گلستان دیانت و سیاست را دو رکن اصلی حج عنوان کرد و گفت: حجاج نباید تنها به تکالیف عبادی فردی اکتفا نکنند؛ بلکه در کنار توجه به اعمال فردی به وضعیت جهان اسلام به ویژه فلسطین و لبنان توجه ویژه داشته باشند.
استاندار گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، جواد قناعت، استاندار گلستان، عصر روز گذشته در جمع کارگزاران حج استان در گرگان، دیانت و سیاست را دو رکن اصلی حج عنوان کرد و گفت: حجاج نباید تنها به تکالیف عبادی فردی اکتفا نکنند؛  بلکه ضمن توجه به اعمال فردی به وضعیت جهان اسلام به ویژه فلسطین و لبنان توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان این که آموزش حجاج را جدی بگیرید تا اعمال حج با شکوه هرچه بیشتر برگزار شود، افزود: حجاج، پیام جمهوری اسلامی را در دفاع از مظلومان جهان به همگان اعلام کنند.

قناعت با اشاره به وظایف حجاج در حج تمتع، مسؤولیت کاروان ها را مهم دانست و اظهار داشت: کارگزاران با زائران در نهایت مهر و محبت رفتار کنند و با تدبیر و تلاش سفر حج را با کمترین سختی و مشقت در کام زائران شیرین کنند.

استاندار گلستان با بیان این که پیام حج تمتع پیام ولایت است تصریح کرد: نعمت ولایت فقیه برای کشور یک تحفه الهی است و حجاج حج تمتع در گفت‌و‌گو با سایر حجاج بیت الله الحرام ابعاد این نعمت را بازگو کنند.

وی با اشاره به در پیش بودن اعزام حجاج به سرزمین وحی، این گردهمایی بزرگ را نمادی از اتحاد و همدلی جامعه اسلامی دانست و ادامه داد: مسلمانان با حضور پرشور و متحد در این مراسم می توانند در مقابل توطئه های دشمنان ایستادگی کنند.

قناعت فریضه حج را تجلیگاه اتحاد آحاد امت اسلامی دانست و بیان داشت: فریضه حج یک فریضه سیاسی و عبادی است.

استاندار گلستان با بیان این که حجاج با حضور در سرزمین وحی لباس دنیا را از تن بیرون آورده و لباس عبادت را می پوشند، یادآور شد: حجاج پیش از تشرف به سفر حج ضمن پرداخت خمس و زکات نسبت به حلالیت طلبی از افراد اقدام کنند.

وی ملت‌های مسلمان با حضور پررنگ خود در مناسک حج ابراهیمی به ضرورت‌ها و نیازهای دنیای اسلام که وحدت در راس آن قرار دارند توجه و از اختلاف‌ها پرهیز کنند تا دشمنان جرات جسارت به مقدسات دینی و اسلامی مسلمانان را ندهند.

قناعت ادامه داد: مسلمانان شرکت‌کننده در حج ابراهیمی با حضور خود در منا، رمی جمرات، برائت از مشرکین، شرکت در جلسات و گردهمایی‌ها این وحدت، همدلی و همسویی مسلمانان را به استکبار جهانی نشان دهند تا آنان بدانند نمی‌توانند با اقدامات پوچ خود بین شیعه و سنی تفرقه‌ای ایجاد کنند./950/پ202/س
ارسال نظرات