۲۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۸۷۷۵۹
حجت الاسلام مهدی طائب:

تقلای رسانه های بیگانه پیرامون سفر رهبر انقلاب به قم نشان دهنده تاثیر بسیار زیاد این سفر است

خبرگزاری رسا ـ یکی از اساتید حوزه علمیه قم، با اشاره به جوسازی و تلاش های محافل بیگانه و ضد انقلاب در خصوص سفر مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم تاکید کرد: تلاش مذبوحانه مطرودین و سیلی خوردگان از ملت در فتنه سال 88 در القای اختلاف بین مرجعیت و نظام راه به جایی نخواهد برد.
حجت الاسلام مهدي طائب حجت الاسلام مهدي طائب


حجت‌الاسلام مهدی طائب، از اساتید حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سفر مقام معظم رهبری در سالروز میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به استان قم تصریح کرد: قطعا سفر ایشان منشا خیرات و برکات بسیاری خواهد بود، همچنان که دیگر سفرهای رهبری دربردارنده برکات و دستاوردهای فراوان بوده است.

وی در ادامه با اشاره به نقش و جایگاه حوزه های علمیه تاکید کرد: حوزه های علمیه باید بر افق مردم حرکت کنند نه به افق مردم و باید سطح دریافت ها را بشناسند و با ارائه مطالب باعث رشد آنان شوند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی، شناسایی سطح عموم جامعه را از جمله وظایف لازم برای حوزه های علمیه دانست و ابراز داشت: رسالت اصلی حوزه های علمیه ترویج و تبلیغ دین به ملت ایران و سایر ملت های جهان است.

این استاد حوزه علمیه قم، با اشاره به رسالت های جهانی حوزویان، مقام معظم رهبری را یکی از مطلع ترین افراد نسبت به اوضاع حوزه های علمیه و جهان خواند و تصریح کرد: ایشان با توجه به اطلاعاتی که از نقاط مختلف به ایشان می رسد، در جریان سطح قابلیت های مردم ایران و دیگر کشورها هستند و می توانند در این سفر این مطالب را به حوزویان انتقال دهند تا حوزه بتواند در فرایندهای بروز رسانی برنامه های خود از آن استفاده کند.

حجت الاسلام  مهدی طائب بیان داشت: اگر بحث اطلاع رسانی و در جریان امور قرار دادن از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مطرح می شود به این دلیل است که رهبری برای یک گام چندین ساله بروز رسانی می کنند و حوزه های علمیه را در مرحله برنامه ریزی برای چنین مدت هایی آماده می کنند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری به دلیل تسلط علمی می توانند حوزه را در زمینه تناسب با نیازها راهنمایی و یاری کنند، هم به حوزه موضوع شناسی بدهند و هم در ارائه طریق برای نیازها و پاسخ گویی به مطالبات جهان اسلام از حوزه این نهاد مهم را کمک کنند.

وی در خصوص فعالیت ها و اقدامات نهادهای حوزوی برای پاسخگویی به مطالبات مقام معظم رهبری ابراز داشت: اگر منصفانه قضاوت کنیم باید بگوییم در حد مقدورات حرکت کرده اند، هرچند ظرفیت ها فراوان تر است و اگر توجه بیشتری به راهکارهای ارائه شده از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بشود بهتر می توان از ظرفیت ها بهره گرفت و امیدواریم با سفر رهبری به قم این حرکت ها شتاب بیشتری به خود بگیرد.

حجت الاسلام مهدی طائب، در خصوص جوسازی های رسانه های بیگانه و معاند در خصوص سفر رهبری به قم نیز گفت: تقلاها و حرکت های آنها در خصوص سفر رهبر انقلاب نشان دهنده تاثیر بسیار زیاد این سفر است.

وی با بیان اینکه در این جریان تعزیه گردانی دست صهیونیست ها است تاکید کرد: وقتی مقام معظم رهبری می خواهند به قم سفر کنند، برخی از عوامل داخلی همسو با صهیونیست ها شروع به جوسازی می کنند.

حجت الاسلام مهدی طائب تصریح کرد: مطرودین و رانده شدگان فتنه 88 و کسانی که به دنبال این بودند که وانمود کنند حوزه از نظام و ولایت فاصله گرفته است ولی از مردم سیلی سختی دریافت کردند، مذبوحانه مجددا می خواهند کاری بکنند که شاید راه نجاتی برای خود پیدا کنند از این رو در دامان انگلستان خزیده و شبکه بی بی سی نیز تبدیل به بلندگوی شان شده است.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: به کوری چشم دشمنان، ضد انقلاب و بدخواهان نظام اسلامی، سفر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به قم برکات و دستاوردهای فراوان به دنبال خواهد داشت و دشمنان از جوسازی های خود طرفی نخواهند بست./924/ت301/ج.

ارسال نظرات