۲۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۸۷۹۴۳
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه:

روحانیان پناهگاه و نقطه کانونی مردم در دفاع مقدس بودند

خبرگزاری رسا ـ جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه، روحانیت را مأمن، پناهگاه و نقطه کانونی مردم در دوران دفاع مقدس دانست و گفت: شهید قنوتی از چهره های تأثیرگذار تبلیغی در جنگ تحمیلی بود.
حجت الاسلام ذوالنور، جانشين نمايندگي ولي فقيه در سپاه
حجت الاسلام مجتبی ذوالنور، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه کشور، پیش از ظهر امروز در نخستین یادواره شهید محمد حسن قنوتی، نبرد هشت سال جنگ تحمیلی را جنگی نابرابر خواند که در آن ملت ایران با دستانی تهی افزون بر ایستادگی در مقابل انواع تحریم های سیاسی، اقتصادی و نظامی، با رژیم بعثی عراق مبارزه می کردند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه کشور با اشاره به نقش تبلیغی روحانیان اظهار داشت: نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه مناطق عملیاتی، مأمن، پناهگاه و نقطه کانونی مردم در دفاع مقدس بودند، به شکلی که با حمایت آنها، مردم به ادامه جنگ و دفاع از مرز و بوم امیدوار می‌شدند.

وی ادامه داد: شهید قنوتی از چهره های تأثیرگذار تبلیغی در جنگ تحمیلی بود که امروز به عنوان یکی از روحانی جامع قلمداد می شود.

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به عدم نتیجه‌گیری دشمنان از سرمایه‌گذاری‌های خود علیه ایران اسلامی تصریح کرد: خوشبختانه دشمنان ایران اسلامی تاکنون از سرمایه‌گذاری‌های کلان خود هیچ نتیجه‌ای دریافت نکرده و امروز مستأصل، بیچاره و بی تدبیر مانده‌اند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه کشور عوامل روحی و معنوی در موفقیت ایران اسلامی را بسیار اساسی و تأثیرگذار خواند و اظهار داشت: روحانیت در تقویت روحیه معنوی بسیجیان و رزمندگان دفاع مقدس نقش بسزایی ایفا کردند.

وی در ادامه با تأکید بر این که روحانیت در مقاطع مختلف تاریخ در حفظ دین، باور و کیان مردم پیشقدم و پیشتاز بودند، ابراز داشت: روحانیت همواره در ابعاد مختلف، تأثیرات گسترده ای در پیروزی ها و موفقیت اسلام از خود نشان داده است.

حجت الاسلام ذوالنور، ایفای نقش روحانیت در اداره و پیروزی جنگ را نخستین محور حضور روحانیان در دوران هشت سال دفاع مقدس دانست و بیان داشت: امام خمینی(ره) با توکل به خداوند متعال، دل های مردم ایران را تسخیر کرد و توانست اقشار مختلف را به عرصه دفاع مقدس بکشاند که این مسأله سبب ناکام ماندن دشمنان در برابر اراده پولادین ملت ایران شد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه کشور با بیان این که روحانیان در مدیریت و فرماندهی هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی ایفا کردند، گفت: در دوران جنگ تحمیلی بسیاری از فرماندهان عملیات‌های سخت و مهم را روحانیان تشکیل می‌دادند./945/پ201/س
ارسال نظرات