۲۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۸۸۱۶۲
استاد حوزه و دانشگاه:

ترویج صحیح فرهنگ انتظار در سطوح مختلف جامعه ضروری است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر ترویج صحیح فرهنگ انتظار در سطوح مختلف جامعه گفت: نهادینه کردن گفتمان انتظار در جامعه بسیار ضروری است.
حجت الاسلا مهدي طائب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام مهدی طائب، استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در جشن میلاد امام رضا(ع) در مسجد فاطمیه کیان‌پارس اهواز با اشاره به وضعیت سیاسی دوران امام هشتم (ع)‌، هدف مأمون از انتقال امام رضا(ع) به طوس را واگذاری حکومت به ایشان دانست و اظهار داشت: مأمون پس از مخالفت امام رضا(ع) پیشنهاد ولیعهدی را به او داد که به سبب تهدید شدن به مرگ، امام ولیعهدی را پذیرفت.

وی هدف مأمون از پیشنهاد ولیعهدی به امام رضا(ع)را تخریب چهره تشیع دانست و تصریح کرد: مأمون ادامه دهنده جریان فتنه ای بود که هدف این جریان نابودی تشیع بود؛ از این رو هدف مأمون از پیشنهاد خلافت به امام رضا(ع)در این راستا بود.

استاد حوزه و دانشگاه، نظام شیعه را سازمانی توسعه یافته از زمان امام علی(ع) دانست و ابراز داشت: سازمان یافتگی نظام تشیع به شکلی بود که در همه حکومت های ظالم و مستکبر در بالاترین رده های حکومتی، پست و مقام داشتند که به نظام شیعه خدمت می کردند.

حجت الاسلام مهدی طائب به خفقان موجود در دوران امام رضا(ع) اشاره کرد و بیان داشت: خفقان زمان امام رضا(ع) به اندازه ای بود که امام به شدت از شناخته شدن یاران خود ممانعت می کرد؛ از این رو هنگام عزیمت علی بن موسی الرضا(ع)به طوس، جز اباصلت هروی که خود را به نادانی زده بود، هیچ کدام از یاران و نزدیکان، حضرت را همراهی نکردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور امام رضا(ع) در ایران اشاره کرد و گفت: از ثمرات و برکات هشتمین امام شیعیان، پایه گذاری قم به عنوان یکی از پایگاه های شیعیان بود.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان با بیان این که ائمه اطهار(ع) به وظیفه خود در راستای ترویج فرهنگ تشیع عمل کردند، اظهار داشت: اکنون باید با مهیا کردن زمینه ظهور امام زمان(عج) به وظیفه خود عمل کنیم./945/پ202/الف
ارسال نظرات