۰۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۸۸۶۶۲
آیت الله علوی گرگانی:

سفر رهبر انقلاب برکات زیادی برای استان قم دارد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علوی گرگانی، تشریف فرمایی مقام معظم رهبری به استان مقدس قم را منشا خیر و برکات فراوان برای این استان دانست.
آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی، از اساتید برجسته حوزه علمیه قم ظهر دوشنبه، در دیدار با شماری از فرماندهان و رؤسای کلانترهای انتظامی کشور،‌ با اشاره به حضور رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در قم، سفر ایشان به این شهر مذهبی را منشا خیر و برکت دانست.

وی تصریح کرد: حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری در حال حاضر در شهر مقدس قم به سر می برند و تشریف فرمایی ایشان برکات بسیار زیادی را برای این استان دارد.

آیت الله علوی گرگانی، ولایت را یکی از بزرگ ترین نعمت های الهی دانست و خطاب به حاضران در جلسه تاکید کرد: همه ما امروز در نظام اسلامی زیر سایه ولایت امام زمان (عج) هستیم و باید قدر این انقلاب را بدانیم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به وجوه تمایز جمهوری اسلامی با دیگر کشورهای جهان بیان داشت: در حال حاضر نظام جمهوری اسلامی ایران در بین همه کشورهای جهان برجسته است و این موضوع نیز به دلیل حاکمیت ارزش های دینی و اسلامی است.

آیت الله علوی گرگانی در ادامه، عمل به آموزه های قرآن کریم را رمز سعادت دنیوی و اخروی انسان دانست و گفت: متاسفانه در حال حاضر جامعه بشری از قرآن فاصله گرفته است و علت همه بدبختی ها و مشکلات نیز ناشی از همین مساله است و اعمال و رفتار ما با آموزه های این کتاب آسمانی همخوانی و تناسب ندارد.

وی ادامه داد: متاسفانه در عصر کنونی تمام هم و غم ما مادیات شده است، اگر یک هزار تومانی از ثروت ما کم و یا گم شود نگران می شویم، اما اگر نمازهای ما قضا شود و یا سایر اعمال عبادی را نتوانیم انجام دهیم، انگار نه انگار که اتفاقی افتاده است.

آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه خدا برای هدایت و تکامل بشر، انبیا و اولیا را فرستاده است ابراز داشت: اولین و مهم ترین دغدغه ما در این دنیا باید تطبیق اعمال با آموزه های دینی و تاکیدات ائمه اطهار(ع) باشد.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: انسان دیندار و متقی هر عملی که انجام می دهد به تبعات و عواقب آن فکر می کند و در نظر دارد آیا عملی که انجام داده است مورد رضایت حضرت حق هست یاخیر؟

آیت الله علوی گرگانی با تاکید بر اینکه قرآن باید کتاب دستورالعمل زندگی انسان ها باشد اظهار داشت: اگر بتوانیم دستورالعمل های قرآن کریم را در زندگی فردی و اجتماعی جامه عمل بپوشانیم سعادت دنیا و آخرت ما تامین خواهد شد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات