۰۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۸۸۶۷۷
رییس جامعةالمصطفی العالمیه:

سخنان رهبر معظم انقلاب منشور جدید حوزه‌های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ رییس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: حوزه علمیه قم، المصطفی و تمام حوزه‌های علمیه ایران و حوزه‌های باشکوه جهان تشیع به منشور رهبر معظم انقلاب و توصیه‌های ایشان، افتخار می‌کنند.
حجت الاسلام اعرافي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، رییس جامعةالمصطفی العالمیه، پیش از ظهر امروز در دیدار اساتید، فضلا و طلاب غیرایرانی با رهبر معظم انقلاب، با اشاره به درخشش بی‌بدیل حوزه‌های علمیه، اظهار داشت:‌ روزی که حضرت آیت‌الله حائری به قم تشریف آوردند، کسی فکر نمی‌کرد حوزه‌ علمیه قم این‌گونه بدرخشد.

وی با بیان این‌که امروز هزاران عاشق و عالم از سراسر جهان به عشق معرف اهل بیت و دانش در شهر مقدس قم گردآمده‌اند، افزود: به برکت انقلاب اسلامی، امام خمینی‌(ره)، شهدا، ارشادات و راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب، شاهد درخشش انوار اسلام و معارف اهل بیت(ع) در سراسر جهان هستیم.

رییس جامعةالمصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: طلاب غیرایرانی در این مکان مقدس با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیمان می‌بندند تا از جان و مال و همه سرمایه خود برای اعتلای اسلام و گسترش معارف حق و خدمت به پیروان اهل بیت(ع) مایه گذاشته و از تمام وجود هزینه کنند.

وی با بیان این‌که حضور رهبر معظم انقلاب در شهر مقدس قم و سخنان ایشان،‌ منشور جدیدی برای حرکت رو به رشد حوزه‌های علمیه است، اظهار داشت: حوزه علمیه قم، المصطفی و تمام حوزه‌های ایران و حوزه‌های باشکوه جهان تشیع به منشور رهبر معظم انقلاب و توصیه‌های ایشان افتخار می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی تصریح کرد: امروز به برکت رشادت و حمایت‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، طلبه‌های غیرایرانی از حالت نخستین خود فاصله گرفته و از میان آنان، فضلای بزرگ، مدرسان و محققان عالم و توانمند در گفتمان‌های بین‌المللی حضور دارند.

رییس جامعةالمصطفی العالمیه در بخش دیگری از سخنان خود، صبوری، بردباری، اخلاص، انگیزه بی‌پایان، عشق به انقلاب و آرمان‌های امام و شهدا و پایبندی به آرمان‌های رهبر معظم انقلاب را از خصوصیات طلاب غیرایرانی برشمرد.

وی با بیان این‌که امروز فارغ التحصیلان المصطفی در جای جای جهان حضور داشته و در بیش از هزار حوزه شیعی مشغول فعالیت هستند، آن را از برکات انقلاب، امام خمینی‌(ره)، نظام اسلام و ارشاد‌های رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی در پایان، افزود: المصطفی با همکاری نهادهای حوزوی، با تأکید بر حوزوی بودن و رسالت‌های حوزوی خود و با وحدت و انسجام در مسیر تحقق آرمان‌های الهی، محکم قدم برخواهد داشت. /920/پ202/ص

ارسال نظرات