۰۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۸۸۷۰۵
استاد حوزه و دانشگاه تبریز:

دشمنان به دنبال ترویج انحطاط اخلاقی در کشور‌های اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول سابق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز گفت: دشمنان با تولید برنامه های ضداخلاقی و تهاجم فرهنگی درصدد تضعیف باورها و ارزش‌های دینی و اعتقادات جوانان کشور‌های اسلامی هستند.
حجت-الاسلام نظري
حجت‌الاسلام مجتبی نظری، مسؤول سابق نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: در حال حاضر دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با ترفندهای مختلف، تولید برنامه های ضداخلاقی و تهاجم فرهنگی در صدد تضعیف باورها و ارزش های دینی و اعتقادات جوانان کشورمان هستند.

وی تنها راه مقابه و ایستادگی در برابر جنگ نرم را تقویت معنویت و توجه جدی به ارزش‌های دینی و اسلامی عنوان کرد و گفت: جنگ نرم یک مقوله فرهنگی است و باید با کار فرهنگی برای مقابله با آن اقدام کرد.

استاد حوزه و دانشگاه تبریز با اشاره به تجربه تلخ جنگ نرم در تاریخ جهان اسلام، گفت: پروژه تأسف بار اندلس و خروج ذلت بار مسلمانان از اسپانیا، نمونه ای زنده از جنگ نرم موفق غرب علیه مسلمانان است.

وی با تأکید بر این‌که جنگ نرم دشمن را باید باور کرد تا با اراده و عزم قوی به مبارزه با آن پرداخت، خاطر نشان کرد: باید جبهه فرهنگی کشور را برای مقابله با این جنگ منسجم کرد، چرا که غفلت از جنگ فرهنگی و نرم دشمن سبب انحراف از انقلاب و ارزش‌های آن خواهد بود.

وی افزود: اندلس را باید آوردگاه اخلاق منحط غرب و مسلمانان ضعیف النفس دانست که موجب شرمساری و خسران ابدی برای مسلمانانی شد که عنان نفس خود را از دست داده و سبب گرفتاری مسلمانان تا صدها سال بعد شدند.

حجت الاسلام نظری با بیان این که مسلمانان مهاجر به اروپا و حتی مسلمانان اروپایی بعد از اشغال اندلس به دست مسیحیان زیر شدیدترین شکنجه های دادگاه های تفتیش عقاید قرار گرفتند، تصریح کرد: این موضوع تا آنجا پیش رفت که نوادگان مسلمانان نیز به جرم این‌که اجدادشان مسلمان بودند تحت آزار و محرومیت از حقوق اجتماعی قرار می‌گرفتند.

استاد حوزه علمیه صادقیه تبریز به وضعیت پخش و تکثیر آثار مستهجن و مشروبات الکلی در کشورهای مسلمان اشاره کرد و گفت: نکته جالب توجه این است که در کشورهای فقیری چون افغانستان که مردم در تأمین معیشت اولیه خود با مشکل روبه‌رو هستند، این موضوع برجسته تر به چشم می خورد.

وی انحطاط اخلاقی در جوامع اسلامی را مهم‌ترین راهبرد دشمن در جنگ نرم دانست و گفت: افزایش آمار کشف مشروبات الکلی نشانگر افزایش هجوم دشمن برای نابودی نسل جوان و به فساد کشیدن جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام نظری با تأکید بر نقش روحانیت در مقابله با جنگ نرم دشمنان گفت: رسالت روحانیت در شرایط کنونی سنگین‌تر از گذشته شده است، چراکه روحانیت در صف مقدم جنگ نرم قرار دارند.

وی گفت: روحانیت باید دشمن و راه‌های نفوذ استکبار جهانی را بشناسد و در حقیقت مرزبانان اعتقادی جامعه باشد./۹۳۵/ت302/س
ارسال نظرات