۰۵ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۸۸۸۳۱
مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران:

کتابخانه‌های عمومی مازندران با فقر منابع دینی و قرآنی روبه‌رو است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران با بیان این که متأسفانه کتابخانه های استان با فقر منابع دینی و قرآنی روبه‌رو است، گفت: این در حالی است که برای رسیدن به افق 1404 سالانه تنها در حوزه دین نیاز به 65 میلیارد ریال اعتبار است.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، محمد اسماعیل امامزاده، مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران، عصر روز گذشته در حاشیه بازدید از نمایشگاه قرآنی صحیفه سبز بابل در جمع خبرنگاران، جمهوری اسلامی ایران را منادی ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی در دنیا دانست و گفت: امروز دشمنان نظام اسلامی از گسترش فرهنگ قرآنی در دنیا از سوی ایران اسلامی هراسان هستند.

وی پایه و ریشه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برگرفته از فرهنگ قرآنی و اهل بیت (ع) عنوان کرد و افزود: امروز یکی از مهم ترین عوامل پیشرفت و سعادت ایران اسلامی در صحنه های بین المللی تکیه بر فرهنگ اصیل قرآنی است.

امامزاده با بیان این که فرهنگ قرآنی را آخرین پناهگاه و مرجع پیشرفت برای رهایی قیودی است که شیطنت های روزگار متوجه صلح و عدالت جهان کرده است، تأکید کرد: امروز حل مشکلات جهانی در گرو عمل به معارف اصیل الهی است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران یکی از مهم ترین عوامل معضلات جهانی را فاصله کردن از فرهنگ قرآنی دانست و خاطرنشان کرد: دنیا باید بدانند سعادت جهانی تنها در سایه عمل کلام الهی دست یافتنی است.

وی با اشاره به این که اقتدار ملت ایران مرهون گسترش فرهنگ قرآنی است، ادامه داد: عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی از خون شهدا که تربیت شده این نظام هستند نشأت گرفته است.

امامزاده در ادامه سخنان خود برپایی نمایشگاه های قرآنی را بهترین راه ترویج فرهنگ و معارف قرآنی در سطوح مختلف جامعه اعلام کرد و افزود: باید زمینه برگزاری هر چه بیشتر این نمایشگاه ها در منطق مختلف فراهم شود.

مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران با تأکید بر حضور بیشتر جوانان و نوجوانان در این نمایشگاه ها، اضافه کرد: گرایش به سمت دین و قرآن در ایجاد روحیه جوانان نقش اساسی دارد.

وی خاطرنشان کرد: گسترش معارف قرآنی از هر شیوه ممکن از طریق ایجاد نمایشگاه های قرآنی و ایجاد گفتمان قرآنی باید مورد اهتمام بیشتر دستگاه ها فرهنگی نظام قرار گیرد.

امامزاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که کتابخانه های عمومی مازندران با فقر منابع دینی و قرآنی مواجه است، تصریح کرد: کتابخانه های عمومی مازندران با کمبود شدید کتاب مواجه هستند و این در حالی ست که در سال 1404 تعداد منابع کتابخانه ای استان باید به 18 میلیون جلد برسد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران تصریح کرد: هم اکنون 790 هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی استان موجود است که برای رسیدن به افق 1404 سالانه تنها در حوزه دین نیاز به 65 میلیارد ریال اعتبار است که در حال حاضر یک درصد این بودجه هم لحاظ نمی شود./950/پ202/س
ارسال نظرات