۰۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۸۸۸۵۶
امام جمعه بهبهان:

حوزه‌های علمیه حافظان حقیقی دین الهی هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهبهان هدف دشمن از اسلام منهای روحانیت و سیاست را زمینه سازی برای استقرار اسلام آمریکایی دانست و اظهار داشت: روحانیت و حوزه‌های علمیه به عنوان اسلام‌شناسان، حافظ و پاسدار احکام نورانی این دین الهی هستند.
حجت الاسلام سليماني، امام جمعه بهبهان/2
حجت الاسلام شکرالله سلیمانی، امام جمعه بهبهان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به تلاش های دشمنان جهت ترویج اسلام منهای روحانیت و روحانیت منهای سیاست اشاره کرد و گفت: با توجه به این که نظام ایران بر پایه اسلام و مکتب اهل بیت(ع) بنا نهاده شده است، روحانیت و حوزه‌های علمیه به عنوان اسلام‌شناسان، حافظ و پاسدار احکام نورانی این دین الهی هستند؛ از این رو دشمنان با جدا کردن روحانیت از صحنه سیاست و مطرح کردن اسلام منهای روحانیت در پی فراهم سازی زمینه برای استقرار اسلام آمریکایی هستند.

امام جمعه بهبهان با بیان این که اسلام منهای سیاست، اسلام حامی سرمایه‌داران و مرفهان بی‌درد است، تصریح کرد: اسلام منهای سیاست و روحانیت در حقیقت همان اسلام بنی‌امیه در برابر اسلام علوی است.

رییس شورای فرهنگ عمومی بهبهان نخستین اقدام دشمنان برای ایجاد اسلام آمریکایی را ارائه تعریفی غلط از سیاست خواند و اذعان داشت: از منظر مستکبران و صاحبان زر و زور، سیاست به معنای استفاده از نیرنگ، دوری از حق و حقیقت، عدالت و ارزش ها است؛ در صورتی که سیاست در اسلام همان اداره جامعه بر اساس اصول انسانی و ارزش های دینی است.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به برخی اقدامات سردمداران استکبار جهانی جهت اسلام منهای سیاست و روحانیت اشاره کرد و بیان داشت: ترور شخصیت‌های دینی در ابتدای انقلاب اسلامی و شایعه پراکنی علیه روحانیت از اقدامات دشمنان ایران جهت جداکردن روحانیت از سیاست و همچنین سیاست از اسلام بود.

وی به چگونگی مقابله با توطئه های شوم دشمنان در این راستا پرداخت و گفت: تقویت مبانی فکری جامعه، جلوگیری از ترویج بی بند و باری و پاسخگویی دقیق، عمیق و سریع به شبهات مهم‌ترین اقدامات در برابر توطئه های دشمنان است که در این راستا روحانیت نقش بسزایی دارد.

حجت الاسلام سلیمانی افزود: روحانیت با دارا بودن تقوا، علم و دانش به روز و پیوند با مردم باید رسالت خود را در برابر تهاجمات گسترده ایادی استکبار ایفا کند./945/پ202/س
ارسال نظرات