۰۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۸۸۸۷۰

تبدیل بقاع به قطب فرهنگی نیازمند تبیین جایگاه این اماکن به مردم است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف نیشابور گفت: شرط اول تبدیل بقاع به قطب فرهنگی، تبیین و معرفی جایگاه این بقاع به مردم و مؤمنان است.
بقاع  متبرکه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌ الاسلام محمد ذاکری، رییس اداره اوقاف نیشابور، سه‌شنبه چهارم آبان ماه در مراسم نخستین نکوداشت بی‌‌بی شطیطه و بانو پسنده که در محل این بقاع متبرکه در نیشابور برگزار شد، اظهار داشت: تبیین و معرفی جایگاه بانو شطیطه و بانو پسنده و ارائه الگوی اسلامی به جامعه به ویژه زنان از اهداف برگزاری این نکوداشت است.

وی با بیان اینکه روند نوسازی بنای قدیمی این بقعه در سال 81 شروع شده است، افزود: امیدواریم با حمایت های مسؤولان در آینده ای نزدیک فضایی را که در شأن این بانوان بزرگوار است فراهم کنیم.

حچت ‌الاسلام ذاکری با بیان اینکه بقعه بی بی شطیطه و بانو پسنده محل زیارت زائران از داخل کشور و اقصی نقاط جهان است، افزود: آمار خوبی از زائران خارجی در این بقعه داریم.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به ارائه الگوی اسلامی و دینی در جامعه اسلامی تأکید کرده و بیان داشته اند که بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی کشور تبدیل شوند.

رییس اداره اوقاف نیشابور خاطر نشان کرد: شرط اول تبدیل بقاع به قطب فرهنگی، تبیین و معرفی جایگاه این بقاع به مردم و مؤمنان است.

وی یادآور شد: امروز با توجه به شبیخون فرهنگی و جنگ نرم که دشمن با تمام قوا به ارزش ها و آرمان های امام و انقلاب و شهدا هجمه برده لازم است بتوانیم الگوی دینی و اسلامی را به زنان جامعه اسلامی معرفی کنیم./934/پ202/ص
ارسال نظرات