۰۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۸۹۱۳۳
مدیر حوزه علمیه باب الحوائج اهواز:

تأمین نیاز‌های معنوی جامعه بر عهده روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول معاونت طلاب و امور روحانیان مسجد امام موسی بن جعفر‌(ع) اهواز‌ اظهار داشت: روحانیت سکان‌دار هدایت جامعه است.
روحانيت و جوان
حجت الاسلام امین ذوالفقاری، مسؤول معاونت طلاب و روحانیان مسجد امام موسی بن جعفر‌(ع) اهواز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با ارائه گزارشی از فعالیت های این مسجد اظهار داشت: بیش از 15 سال است که معاونت طلاب مسجد امام موسی بن جعفر(ع) تشکیل شده و فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.

وی با بیان این که در حال حاضر مسجد امام موسی بن جعفر‌(ع) اهواز بیش از شصت روحانی را تحویل جامعه داده و در مسجد نیز 52 طلبه و روحانی را ساماندهی کرده است، بیان داشت: این معاونت با هدف سازماندهی طلاب در مجموعه مسجد، انسجام آنها در فعالیت‌ها، تلاش نسبت به مسأله پیگیری و ارتقا‌ی سطح رشد تربیتی، فرهنگی و علمی طلاب تشکیل شده است.

حجت الاسلام ذوالفقاری افزود: در حال حاضر طلاب در این نقش راهنما، هدایت کننده، و هدایت‌گر را بر عهده دارند و قوام کار بر عهده جمع کثیری از طلبه‌های مسجد است؛ طلاب سکان‌دار و هدایت کننده جامعه اسلامی هستند؛ از این رو باید باید به لحاظ اخلاقی، علمی و تربیتی تأمین نیاز شوند.

وی با تأکید بر این که مسجد عرصه‌ای برای تمرین‌کردن طلبه‌ها برای فعالیت در یک فضای بزرگ‌تر مانند جامعه است، خاطر‌نشان کرد: طلاب حوزه علمیه معمولاً تا قبل از ملبس شدن به لباس مقدس روحانیت، عرصه‌ای را جهت انجام کار‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی در اختیار ندارند، به خلاف دانشگاه که در آنجا دانشجویان هنگامی که وارد عرصه دانشگاهی می‌شوند در همان حال عرصه بزرگی برای انجام فعالیت‌های علمی، فرهنگی و تربیتی آنها مهیا است.

مدیر مدرسه علمیه باب الحوائج‌(ع) اهواز یادآور شد: لکن طلاب تا زمانی که معمم نیستند، فاقد این عرصه بوده که معاونت طلاب در مسجد وظیفه ایجاد این عرصه را برای طلاب آماده می‌کند تا طلاب بتوانند قبل و بعد از ملبس شدن خدمات علمی، فرهنگی و تربیتی را به جامعه ارائه دهند.

مسؤول معاونت طلاب و روحانیان مسجد امام موسی بن جعفر‌(ع) اهواز در خصوص فعالیت های علمی این معاونت گفت: دوره های علمی، جلسات درسی و کمک درسی در رابطه با اخلاق، مباحث کلامی و فلسفی را برای ارتقاء سطح علمی، پژوهشی طلاب تهیه و تدوین شده است.

مدیر مدرسه علمیه باب الحوائج (ع) اهواز در پایان خاطر نشان کرد: تربیت طلاب در مسجد موسی بن جعفر (ع) نه تنها مایه خدمت رسانی به شهر بلکه با تربیت شخصیت های برجسته در پست های مدیریتی استان و کشور حضوری فعال از خود را در جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسانده است./945/پ202/س
ارسال نظرات