۱۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۸۹۳۶۸
آیت الله مکارم شیرازی:

حکام عربستان حساب خود را از وهابیون متعصب جدا کنند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با محکوم کردن اقدامات وهابیون متعصب و افراطی علیه شیعیان، به زعما و حکام عربستان سعودی توصیه کرد حساب خود را از این گروه افراطی و سلفی جدا کنند.
آيت الله مکارم شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید روز چهارشنبه در آغاز درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد در سخنانی اقدامات و تحرکات اخیر وهابیون سلفی علیه شیعیان را محکوم کرد.

وی تصریح کرد: اخیرا اخباری از عربستان سعودی و حجاج منتشر شده است که نشان می دهد وهابیون متعصب و تکفیری هنوز اهانت به شیعیان را رها نکرده اند و کتبی را بر ضد شیعیان نوشته اند و پخش می کنند افزون بر این یک شبکه تلویزیونی ضد شیعی نیز راه انداخته اند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: پیام ما به زعما و حکام سعودی این است که حساب خود را از وهابی های متعصب و تکفیری جدا کنند، شیعه امروز در منطقه یک قدرت است و به نفع شما نیست که خودتان را با اینها در بیندازید، دست اتحاد به این جمعیت داده و در مقابل رژیم صهیونیستی و دشمنان اسلام بایستید نه اینکه تسلیم یک عده از افراد متعصب و سلفی شوید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: اصولا از غیر اخلاقی ترین کارها این است که انسان، مهمانی را دعوت کند و بعد به او فحش و ناسزا بدهد، اینها مهمان خدا و مهمان شما هستند و دارید از منافع آنها استفاده می کنید و با این کارتان این گروه عظیم را با خود بد می کنید.

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم همراهی با وهابیون و یا سکوت در برابر اعمال افراطی آنها را موجب بد نام شدن عربستان سعودی در دنیا دانست و تاکید کرد: شما باید حساب خود را از آنها جدا کنید این به نفع اسلام و منطقه است.

وی با بیان اینکه امیدواریم وهابیون دست از این اعمال غیر انسانی بردارند خاطر نشان کرد: اگر منطق شما قوی است چرا حاضر نیستید مناظره کنید، این هم مثل مساله ترور است که یک بمبی را در یک جایی منفجر می کنند و از آنجا فرار می کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: امیدواریم همه آنهایی که در خواب غفلت هستند بیدار شوند و بیش از این تیشه به ریشه اسلام نزنند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حدیث اخلاقی از پیامبر گرامی اسلام در مذمت غیبت گفت: کسی که غیبت برادر مسلمان خود را بکند روزه و وضوی او باطل می شود، بطلان در اینجا به معنای فساد روزه و لزوم قضای آن نیست بلکه ثواب آن از بین می رود.

وی با بیان اینکه غیبت سبب ریختن آبروی مومن می شود آبروی مومن را هم تراز با خون او دانست و تاکید کرد: بازی کردن با آبروی مسلمان از طریق غیبت، افشاگری و امثال اینها امری بسیار مذموم و ناپسند است.

این مرجع تقلید با ابراز تاسف از عدم توجه جامعه به این مساله ابراز داشت: متاسفانه بسیاری از مردم برای غیبت اهمیتی قائل نیستند و این بلایی بزرگ برای جامعه است.

وی با اشاره به برخی از سطحی نگری و ساده انگاری ها و توجیهات غیر منطقی یاد آور شد: به برخی از مردم که گفته می شود چرا غیبت می کنید می گویند ما صفت او را بیان می کنیم و یا اینکه می گویند ما این حرف ها را پیش خود طرف هم بیان می کنیم در حالی که باید توجه داشت این توجیهات به هیچ وجه درست نیست.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: گاهی از برخی ها سئوال می شود فلانی چطور آدمی است جواب می دهد بگذار دهانم بسته بماند، برخی از علمای اخلاق گفته اند این مساله هم غیبت است و هم ریا و به نظر ما این گونه عذر آوردن برای فرار کردن از گناه معقول نیست و باید افزون بر اطلاع خودمان این مساله را به دیگران هم تفهیم کنیم.

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه برای ریشه کن کردن غیبت باید به سراغ عوامل و ریشه های آن رفت حسادت و انتقام جویی را از جمله سرچشمه های غیبت عنوان کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: ما باید با این عوامل مبارزه کنیم تا این پدیده شوم از جامعه رخت بربندد متاسفانه غیبت در جامعه ما رواج پیدا کرده است و حتی برخی از افراد که اظهار دیانت هم می کنند مبتلا به این مساله هستند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات