۱۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۸۹۴۴۲

یک مرجع تقلید شیعه خواستار قصاص عاملان جنایت کلیسای بغداد شد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شیخ بشیر نجفی از دستگاه های قضایی عراق خواست تا عاملان جنایت کلیسای سیده النجات بغداد را به اعدام محکوم کنند.
آيت الله بشير نجفي
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف طی بیانیه ای حمله تروریستی به کلیسای «سیده النجات» در بغداد را به شدت محکوم کرد و بر لزوم اجرای حکم قصاص علیه عوامل این جنایت تاکید نمود.

وی افزود: از دستگاههای امنیتی می خواهم تا تدابیر ویژه را برای حمایت از جان شهروندان و جلوگیری از وقوع چنین جنایتهای انجام دهند و دستگاه قضایی نیز باید با عوامل اینگونه جنایتها به شدت برخورد کند و حکم قصاص را برای آنان صادر نماید.

آیت الله نجفی تصریح کرد: مراجع تقلید نجف اشرف کمال همدری خود را با خانواده های قربانیان اعم از مسلمان یا غیرمسلمان اعلام می دارد و این جنایت شنیع را به شدت محکوم می کنند.

گفتنی است افراد مسلح وابسته به شبکه القاعده یکشبه شب به منظور سرقت از بازار بورس در بغداد به این بازار حمله کرده و پس از واکنش نیروهای امنیتی به کلیسای سیده النجات وارد شده و تعدادی از شهروندان مسیحی را در کلیسا به گروگان گرفتند.

گروگانگیرها خواستار آزادی تعدادی از عناصر القاعده در برخی کشورهای عربی از جمله عراق شدند و نیروهای امنیتی عراق با پشتیبانی نیروهای آمریکایی وارد عمل شده و به این گروگانگیری که 60 کشته و 56 زخمی به همراه داشت پایان دادند./980/

ارسال نظرات