۱۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۸۹۶۵۸
خطیب جمعه نجف اشرف:

عربستان در مبارزه با تروریسم با عراق همکاری کند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف با اشاره به طرح پادشاه عربستان درباره نشست گروههای سیاسی در ریاض از این کشور خواست تا عراق را در مبارزه با تروریسم همکاری کند.
سيد صدر الدين قپانچي؛ خطيب جمعه نجف اشرف
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف طی خطبه های نماز جمعه این شهر که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد حمله تروریستی به کلیسای مسیحیان بغداد را به شدت محکوم کرد و گفت: کشتار دهها تن از شهروندان مسیحی عراقی در کلیسای سیده نجات در هنگام عبادت و راز و نیاز به شدت محکوم است و با خانواده های شهدا تسلیت می گویم و بر لزوم همبستگی میان مسلمانان و مسیحیان عراق و سراسر جهان تاکید می کنم.

وی افزود: عراق به همه عراقی ها تعلق دارد و این جنایت نشان داد که عراق در غم و شادی یکپارچه است و این امر نباید به خروج مسیحیان از عراق منجر شود بلکه مسیحیان عراقی خارج از کشور نیز باید به وطن خود بازگردند و دولت وظیفه دارد تا از همه عراقیها حمایت کند.

حجت الاسلام قبانچی انفجار تروریستی در بغداد را نشاندهنده اوج پستی تروریستها خواند و تصریح کرد: عملیات تروریستی بغداد که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از پانصد تن شد دلیل قاطعی بر پستی، خواری و ددمنشی القاعده است و با این جنایتها چهره واقعی آنان بیش از گذشته روشن شد و مسوولان موظف هستند تا از مجروحان و خانواده های شهدا تفقد جویند.

خطیب جمعه نجف با اشاره به دعوت پادشاه عربستان برای برگزاری نشست گروههای سیاسی در ریاض برای گذر از بحران اظهار داشت: هر اقدامی که سبب پایان بحران سیاسی عراق شود پسندیده است لیکن این امر نباید به عاملی جهت دخالت کشورهای خارجی و خروج از دایره و چهارچوب ملی شود و از عربستان که دست دوستی به سوی عراق دراز کرده است می خواهم تا نسبت به بخشش بدهی های عراق، خروج عراق از بند هفتم منشور سازمان ملل و همکاری با عراق جهت مبارزه با تروریسم نیز همکاری داشته باشد.

وی بر لزوم برگزاری جلسه پارلمان تاکید کرد و گفت: با توجه به امنتاع 90 نماینده از حضور در جلسات پارلمان و همچنین سفر بیش از 70 تن به حج، عملا این جلسه از حد نصاب قانونی برخوردار نخواهد بود و از نمایندگانی که به حج رفته اند می خواهم تا سفر خود را لغو کنند و به کشور بازگردند، زیرا عراق در وضعیت بدی بسر می برد.

گفتنی است پادشاه عربستان هفته گذشته از گروههای سیاسی عراق برای نشست در ریاض جهت گفتگو و عبور از بحران کنونی دعوت بعمل آورده بود که با مخالفت گروههای سیاسی بجز فراکسیون العراقیه که رابطه بسیار نزدیکی به این کشور دارد مواجه شده است./980/
ارسال نظرات