۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۹۰۹۷۷
استاد دانشگاه تهران:

تقوا مهم ترین وظیفه فردی و اجتماعی منتظران است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت، واقعه کربلا را محصول بی تقوایی شیعیان زمان خواند و اظهار داشت: امروز تقوا مهم ترین وظیفه فردی و اجتماعی منتظران است.
مهدويت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، دکتر مهدی تلوری، عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت، در همایش «اینک آخر الزمان» که امروز در سالن الزهرا(س) رشت برگزار شد، ولایت در محبت، ولایت در معرفت و ولایت در اطاعت را از مراحل ولایت برشمرد و گفت: وقتی قلب لبریز از محبت شد و عقل قانع شد انسان همه اعضا و جوارح خود را مطیع امام خود قرار می دهد.

مشاور رییس سازمان ملی جوانان کشور، اطاعت را فرع بر تکلیف دانست و افزود: تا تکلیف انسان مشخص نباشد نوبت به اطاعت نمی رسد.

معاون سابق فرهنگی، اجتماعی سازمان ملی جوانان اضافه کرد: در مباحث مرتبط با ولایت اصول و فروع دین به هم مرتبط می شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت، تقوا را مهمترین وظیفه فردی و اجتماعی منتظران توصیف کرد و گفت: غیبت امام عصر(عج) و عدم تشکیل حکومت جهانی در زمان سایر ائمه به خاطر بی تقوایی پیروان بوده است.

مدیر مؤسسه فرهنگی کوثر نور، واقعه کربلا را محصول بی تقوایی شیعیان زمان خواند و اظهار داشت: کربلا از سوی اهل سنت و شیعیان عهد عمر و عثمان به وجود نیامد، در میان لشکر یزید از اصحاب حضرت علی(ع) کم نبودند.

رییس مرکز مشاوره و روانشناختی دانشگاه علم و صنعت تقوا را وظیفه مشترک همه منتظران خواند و خاطرنشان کرد: داشتن تقوا به افزایش بصیرت در شناخت و اطاعت از امام زمان(عج) می انجامد.

وی با اشاره به متفاوت بودن برخی وظایف منتظران با در نظر گرفتن جنس و نقش فرد در اجتماع، افزود: در گامی بالاتر وظیفه منتظران با توجه به نقشی که در جامعه ایفا می کنند باید تبیین شده و عملیاتی شود.

تلوری، علت اصلی انحراف حق در طول تاریخ را ناپاکی طرفداران حق دانست و اذعان کرد: در فتنه اخیر نیز عده ای از خواص ولایت را فراموش کردند و مقام معظم رهبری را تنها گذاشتند.

مشاور رییس سازمان ملی جوانان کشور با دشوار خواندن تأسیس و اداره حکومت جهانی گفت: حاکمیت بر نژاد ها، فرهنگ ها و مردم مختلف، ظرفیت، حلم و عظمت شخصیت نیاز دارد.

معاون سابق فرهنگی، اجتماعی سازمان ملی جوانان، غفلت کردن از نقش های اجتماعی معضل بزرگ عصر ما در تناسب با مهدویت است، اعلام کرد: مقام ها و مسؤولیت های اجتماعی فرصت مناسبی برای نزدیک کردن ذهن افراد به مهدویت شناسی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت، یکی از وظایف بزرگ منتظران را یافتن و عمل کردن به وظایف مشترک و اختصاصی برشمرد و گفت: در روز قیامت از نعمت ولایت و امتیازاتی که برای تبلیغ امامت در اختیار انسان بوده سؤال می شود.

مدیر مؤسسه فرهنگی کوثر نور، با اشاره به تفاوت دکترین مهدویت و ظهور، اظهار داشت: عصر آخر الزمان به تبیین دکترین ظهور نیاز دارد.

رییس مرکز مشاوره و روانشناختی دانشگاه علم و صنعت، دکترین ظهور را تبیین کننده راهکار های تسریع در ظهور و زمینه سازی تاسیس حکومت مهدوی تعریف کرد و گفت: دکترین ظهور مشخص می کند که چرا عده ای از خواص در طول تاریخ امام خود را به مقام و مال فروختند.

وی به برخی از ویژگی های حکومت مهدوی(عج) اشاره کرد و افزود: حکومت مهدوی، دولت حاکمیت ایمان، اخلاق و عدالت و ارزش ها است.

تلوری فعالیت های سخت افزاری، نرم افزاری و فرهنگ افزاری را از عرصه های وظایف منتظران بیان کرد و گفت: در حوزه سخت افزاری چگ.نگی تشکیل حکومت ها آزاد و مخالف با ظلم، و در حوزه نرم افزاری تولید نظام های سیاسی، اقصادی، فرهنگی اجتماعی مورد بررسی قرار می گیرد./950/پ202/الف
ارسال نظرات