۰۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۹۱۳۶۷
رییس دانشگاه نوشیروانی بابل:

بصیرت سیاسی دانشگاهیان منشأ قدرت در مقابله با جنگ نرم دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه نوشیروانی بابل با اشاره به این که بسیجیان از یک عزم و اراده بسیار بالایی برخوردار هستند؛ گفت: بصیرت سیاسی دانشگاهیان منشاء قدرت در جنگ نرم با دشمنان است.
رييس دانشگاه نوشيرواني بابل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، عسکر جانعلی زاده، رییس دانشگاه نوشیروانی بابل، امروز در همایش اسلامی کردن دانشگاه که در بابل برگزار شد، ضمن بیان این که ترقی و پیشرفت علمی با توسعه و خودکفایی کشور مرتبط است؛ افزود: امروزه پیشرفت های علمی و فناوری در دانشگاه ها مرهون تفکر بسیجی قشر معتقد و متعهد به ایران اسلامی است.

وی یادآورشد: بسیجیان با فرا گرفتن علوم و فنون روز، کسب آگاهی ها در راه تحصیل در دانشگاه ها و مراکز علمی و نیز به صورت تجربی و فعالیت در صنایع و مراکز تولیدی، با ابتکارات، اختراعات و نوآوری ها و با به کارگیری خلاقیت های ذهنی خود درعرصه سازندگی و توسعه کشور می توانند در کنار دیگران نقش عمده ای ایفا کنند.

جانعلی زاده خاطرنشان کرد: بسیجیان باید توان علمی خود را بالا برده و با افزایش مهارت ها و دست یافتن به تجارب و تخصص های لازم، هرکدام در رشته و حرفه ای، با اخلاص و دلسوزی که نسبت به انقلاب دارند، چرخ های تولید، خودکفایی و استقلال واقعی مملکت را به گردش درآورند.

وی بسیج را یادآور فرمان حکیمانه و دوراندیشانه امام خمینی (ره) در پنجم آذرماه سال 58 خواند و اضافه کرد: اصلی‌ترین و فراگیرترین رویکرد بسیج در شرایط کنونی، رویکرد فرهنگی و مقابله با جنگ نرم دشمنان است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در ادامه این همایش گفت: فعالیت های پژوهشی باید هدفمند و در راستای نیاز کشور باشد.

محمد مهدی نژاد نوری، معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تصریح کرد: به سمت نیاز محور کردن پژوهش به صورت عمده در حال حرکت هستیم تا بتوانیم از ثروت آن برای کشور بهره مند شویم.

وی افزود: از سال گذشته در دولت دهم تاکید زیادی بر هدفمندی پژوهش شده وبراین اساس اصلاحاتی انجام شده و نیازمند شدن پژوهش های دکتری و پژوهشگاه های دانشگاه ها در راستای نیازها مصوب و ابلاغ و در راستای آن این ابلاغیه شورای عالی عطف به دانشگاه ها فرستاد ه شده است تا پژوهش در راستای نیازهای کشور انجام شود./950/پ202/الف
ارسال نظرات