۰۷ آذر ۱۳۸۹ - ۰۰:۳۰
کد خبر: ۹۱۶۲۳

نشست مشترک انجمن های اسلامی و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست مشترک انجمن های اسلامی استان و جامعه مدرسین حوزه علمیه در سالن اجتماعات این نهاد برجسته حوزوی برگزار شد.
جامعه مدرسين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست مشترک انجمن های اسلامی استان و جامعه مدرسین حوزه علمیه با حضور آیت الله کعبی عضو جامعه مدرسین و مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام آشتیانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و شماری از مدیران استان و شهر قم، شنبه شب در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد.

بر اساس این گزارش، آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین در این نشست مشترک که به همت معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین و اصناف قم برگزار شد، به تحلیل و واکاوی فتنه سال گذشته در کشور پرداخت و با بیان اینکه جریان فتنه به نام امام بر علیه آرمان و خط امام و در مقابل ملت حرکت کرد، خاطرنشان ساخت: اگر شاخص ها را از دست بدهیم و معیارها و ضوابط دگرگون شد، انقلاب اسلامی در خط انحراف خواهد بود.

آیت الله کعبی خاطرنشان کرد: کاری که دشمن در فتنه سال گذشته برنامه ریزی و تلاش بسیاری را در این راستا انجام داد این بود که شاخص ها و ملاک ها را عوض کنند و در این حوادث برخی به دلیل سوابق گذشته افراد، مطلق انگاری و سطحی نگری دچار اشتباه شدند.

رییس مرکز مطالعات راهبردی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تبیین شاخص های انقلاب اسلامی و تحکیم باورها و ارزش های اسلامی و دینی را از جمله رسالت های انجمن های اسلامی دانست و گفت: مقام معظم رهبری در سخنان خود بارها شاخص های خط امام و انقلاب اسلامی را ترسیم و تصریح کرده اند و ما باید این شاخص ها را بازخوانی کنیم.

وی در ادامه سخنان خود، با اشاره به اینکه پیوند ناگسستنی دین از سیاست در غدیر تجلی پیدا کرد، جدایی دین از سیاست را بر خلاف پیام غدیر ارزیابی و تصریح کرد: آنهایی که دعوت به سکولاریسم می کنند و می گویند دین از سیاست جداست، فرهنگ شان غدیری نیست ، هرچند در ظاهر ادعای ولایتی بودن هم بکنند.

حجت الاسلام آشتیانی عضو جامعه مدرسین و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی سخنران دیگر این نشست بود که در سخنانی تمسک به ولایت را رمز سعادت و نجات انسان ها دانست و بیان داشت: در این چاه ویل دنیا و امواج پی درپی اگر به ریسمان ولایت تمسک نکنیم و دست به دامان اهل بیت(ع) نشویم، دچار لغزش خواهیم شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: افرادی بودند که ابتدا در این مسیر قرار داشتند، اما به دلیل انحراف شان دچار سقوط و تباهی شدند و ما باید بدانیم حتی یک لحظه بی توجهی نسبت به این مساله نیز موجب لغزش های فراوانی خواهد شد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام عباس اسکندری مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم، به ایراد سخن پرداخت و تبعیت از ولایت فقیه را یک اصل مهم ارزیابی و انحراف از مسیر ولایت و رهبری را نکوهش کرد.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، با تاکید بر اینکه ملت انقلابی و بصیر ایران با تمام وجود و تا آخرین قطره خون پای انقلاب و ارزش ها و مقام معظم رهبری ایستاده است، اضافه کرد: هر کس که از نظام، مردم و رهبری عقب بماند خود ضرر کرده است و طعمه گرگ ها خواهد شد.

وی با اشاره به فتنه سال گذشته در کشور، تدابیر مقام معظم رهبری را عامل مهم برون رفت کشور از این شرایط دانست و اظهار داشت: ما این نظام اسلامی را ساده و ارزان به دست نیاورده ایم که با هیاهوی چند عنصر خود فروخته از دست بدهیم./924/پ201/ص
ارسال نظرات