۰۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۹۱۸۷۶
امام جمعه حمیدیه خوزستان:

دشمن با خرافه افزایی به دنبال انحراف عزاداری ها است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه حمیدیه خوزستان، با اشاره به ضرورت آموزش صحیح در نحوه انجام عزاداری‌‌ها، آن را از بهترین و مؤثرترین ابزارهای الگوسازی مراسم مذهبی دانست.
عزاداري امام حسين ، محرم، عاشورا
حجت الاسلام جابر بوعذار، امام جمعه حمیدیه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: با استفاده از آموزش درست و کار فرهنگی می‌توان برخی از بدعت‌های نادرست در عزاداری‌ها را برطرف و الگویی مناسب برای یک عزاداری شایسته ارائه کرد.

این استاد حوزه علمیه، بر مناسب‌تر شدن شکل عزاداری‌ها در سال‌های اخیر تاکید کرد و ابراز داشت: خوشبختانه با آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی‌های سازمان تبلیغات و همکاری هیئات مذهبی سال به سال شاهد بهترشدن شکل عزاداری‌ها و رفع برخی از بدعت‌های نادرست در آن هستیم.

وی با تاکید بر سوء‌استفاده دشمنان مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) از برخی بدعت‌های نادرست در عزاداری‌ها خاطرنشان کرد: دشمنان مکتب تشیع با بزرگنمایی برخی از این کارها، اصالت این مذهب را زیر سؤال برده و علیه آن جوسازی می‌کنند؛ این بدعت‌ها گاهی بهانه وقوع برخی از اقدامات تروریستی توسط مزدوران وهابیت و غرب می‌شود.

حجت الاسلام بوعذار، نقش مسؤولان هیأت ها و واعظان را در آفت زدایی از عزادارای‌ها بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: بیان نکات انحرافی در عزاداری‌ها از سوی وعاظ و تذکر مسؤولان به افراد تحت لوای هیأت در اجتناب از این اقدامات می‌تواند در برطرف کردن بخش اعظمی از این آفات و بدعت‌ها مؤثر باشد.

امام جمعه حمیدیه خوزستان، در پایان سخنان خود، برگزاری همایش مسؤولان هیأت های مذهبی خوزستان را فرصتی مغتنم در آگاه‌سازی متولیان هیأت های مذهبی در برگزاری شایسته عزاداری‌ها دانست./945/پ202/ص
ارسال نظرات