۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۹۲۳۸۷
رییس اداره تبلیغات اسلامی آبادان:

ماه محرم بستر مناسبی برای خودسازی است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی آبادان، با اشاره به فرارسیدن ماه‌ محرم تصریح کرد: این ماه‌، بستری مناسب برای خودسازی شیعیان و دوستداران اهل‌بیت(ع) است.
عزاداري امام حسين ، محرم، عاشورا محرم و عزاداري
حجت الاسلام سید موسی مدنی، رییس اداره تبلیغات اسلامی آبادان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: برای تبیین هر چه بهتر عاشورا و قیام امام حسین(ع)، عزاداری‌ها به ویژه در ماه‌های محرم و صفر باید از حالت عاطفی صرف خارج شده و به معرفت بالا سوق داده شود.

وی با بیان این که برانگیختگی عواطف ضروری است اما هیچگاه به عنوان هدف مطرح نیست، ابراز داشت: عواطف ناب دوستداران اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) باید به معرفت خاص تبدیل شود؛ نباید جریان‌های مختلف سبب مقطعی شدن رنگ اولیای دین و عدم پایداری آنها در زندگی مردم شود.

حجت الاسلام سید مدنی، با اشاره به فرارسیدن ماه‌های محرم و صفر و پراکنده شدن شور و شعور حسینی در کشور، تصریح کرد: در حقیقت این ماه‌ها بهانه‌ای برای تبیین اهداف والای امام حسین(ع) و فرصت خودسازی برای شیعیان و همه دوستداران اهل‌بیت(ع) است.

وی با اشاره به سرمایه‌های ارزشمند دین مبین اسلام بیان داشت: با این حال بسیاری از مردم از این ذخایر گرانب ها بی‌خبر هستند؛ جریان عاشورا مانند یک سیل خروشان آب که باید مدیریت و استفاده بهینه از آن شود است که باید این بهانه به یک فرصت عالی برای تبلیغ استفاده شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آبادان، در ادامه سخنان خود، افزود: تغییر چهره کشور در ماه‌های محرم و صفر و برپایی جلسات عزاداری، ایستگاه‌های صلواتی، پخش نذورات و حتی شیشه‌نویسی خودروها نشان دهنده تعمیق فرهنگ عاشورا در میان اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان است.

حجت الاسلام مدنی، تأکید کرد: مبلغان دینی نیز باید از این فرصت استثنایی در جهت‌دهی اهداف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و ابعاد سازنده و گوناگون واقعه عاشورا استفاده کنند؛ با توجه به این اصول، تغییرات اساسی پس از این ایام در جان و روان مردم خواهد نشست./945/پ202/الف
ارسال نظرات