۱۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۹۲۴۶۱

رهبر شیعیان بحرین بازداشت ‌روحانیون این کشور را به شدت محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین بازداشت و محاکمه جمعی از روحانیون و استادان شیعه این کشور‌ به اتهام اقدامات تروریستی و تلاش برای سرنگونی نظام را به شدت محکوم کرد.
شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین، در سخنانی که در جمع کثیری از شیعیان در مسجد امام صادق(ع) شهر دراز این کشور ایراد کرد، با اشاره به بازداشت تعدادی از روحانیون به اتهامات اقدامات تروریستی گفت: بازداشت و محاکمه تعدادی از روحانیون و استادان شیعه به اتهام فعالیت تروریستی و تلاش برای سرنگونی نظام برنامه خطرناکی است و پیامدهای بدی را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: محاکمه این عزیزان به دلیل اظهارات سیاسی در حالی صورت می گیرد که هر روز سخنان بسیاری زیادی در این مورد از افراد مختلف می شنویم و اگر این انتقادات کمی تندتر بوده است به هیچ وجه به مرز انقلاب و فتنه نمی رسد و نمی توان از این سخنان بوی تلاش برای سرنگونی نظام و زیرپا گذاشتن قانون را استشمام کرد.

آیت الله شیخ عیسی قاسم، آزادی بیان را حق همگان خواند و تصریح کرد: قانون اساسی تأکید می‌کند که آزادی بیان سیاسی حق همگان است و بر اساس این قانون، بازداشت و محاکمه عزیزان روحانی و استادان توجیه قانونی ندارد و ظلم و تجاوز به حقوق شهروندی و توهین به قانون به شمار می‌آید.

رهبر شیعیان بحرین اظهار داشت: ادامه بازداشت آنان در حالی به بهانه ادامه برگزاری جلسات دادگاه انجام می‌شود که برای محاکمه به دلیل و برهان نیاز است که متهمان در جلسه اول همه اتهامات را با قاطعیت رد کرده و برخی از اعترافات سابق را زیر فشار شکنجه توصیف کر‌ده‌اند و این امر نشان می دهد که زندانیان برای اقرار تحت شکنجه و آزاری قرار می گیرند که در همه جهان محکوم است و این گونه اعترافات هیچ قطعیتی ندارند.

وی خواستار آزادی روحانیون شد و گفت: این مسأله سبب وخامت روابط میان ملت و حکومت و همچنین خدشه وار شدن به قانون و نظام دادگاه و امنیت کشور شده است و دولت باید به سرعت به بازداشت و محاکمه این افراد پایان داده و با آزادی آنان به اوضاع کنونی کشور که در حالت تنش قرار دارد پایان دهد.

آیت الله شیخ عیسی قاسم نسبت به گسترش فشار و خفقان در کشور هشدار داد و خاطرنشان ساخت: ادامه فشارها علیه شهروندان که در قالب زیر نظر داشتن شدید مردم و ضرب و شتم جوانان صورت می‌گیرد از دولتی که ادعای برقراری امنیت و نظم، تمدن، دین، ارزش‌ها و قانون را دارد و داعیه اصلاح را در سر می‌پروراند رخ نمی دهد و ادامه آزار و اذیت‌ها علیه ملت عواقب بدی به همراه خواهد داشت./980
ارسال نظرات