۱۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۹۲۷۸۴
حجت الاسلام ذوالنور:

امام خمینی با تبیین نقش دین در جامعه، توطئه ناکارآمدی دین را خنثی کرد

خبرگزاری رسا ـ جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: امام خمینی‌(ره) نقش دین در جامعه را تبیین و اثبات کرد، در حالی که تمرکز و تأکید استکبار جهانی امروز بر ناکارآمدی دین در عرصه اجتماع است.
حجت الاسلام ذوالنور، جانشين نمايندگي ولي فقيه در سپاه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صبح امروز در همایش میثاق با شهید امر به معروف و نهی از منکر ویژه فرهنگیان ناحیه چهار آموزش و پرورش اهواز‌، اظهار داشت: پیچیدگی‌های جنگ نرم دشمن، نیاز به بصیرت‌افزایی را در جامعه به شدت افزایش داده است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تصریح کرد:‌ باید بدانیم که بصیرت داشتن لزوماً به معنای داشتن مدرک و مهارت نیست و چه بسا فردی مجتهد باشد و یا از سطح خاصی از علم برخوردار باشد اما در عین حال فاقد بصیرت لازم باشد.

این مقام مسؤول، با اشاره به این که در فتنه اخیر برخی از خواص به دلیل نداشتن بصیرت سقوط کردند، افزود: در فتنه‌‌های زمانه نباید به اشخاص تمسک کرد، بلکه مهم توجه جدی به معیارها و شاخص‌ها است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با بیان این که تنها راه نجات از فتنه های دشمن، پیروی از ولایت فقیه است، ابراز داشت: اگر اسلام نابی را که امام راحل به ما معرفی کرد، ملاک کار خود قرار داده و در همه حالات پیرو ولی فقیه به عنوان برج مراقبت نظام اسلامی باشیم از پیچ و خم‌های فتنه سربلند بیرون می‌‌آییم.

حجت الاسلام ذوالنور، خاطرنشان کرد: اگر ما می‌‌بینیم که دشمن به راحتی می‌‌آید و از میدان فتنه استفاده خود را می‌‌برد، یکی از دلایل این مسأله برمی‌‌گردد به این که متاسفانه ما به درستی ابعاد و بسترها و زمینه‌های شکل گیری جنگ نرم را برای مردم تبیین نکرده ایم.

وی در ادامه با بیان این‌که کسانی که دروغ بزرگ تقلب در انتخابات را مطرح کردند در درجه اول سرمایه اجتماعی کشور را مورد هدف قرار دادند، بیان کرد: آنچه مسلم است این که دشمنان در جریان حوادث سال گذشته کشور پس از انتخابات بیش از هر انقلاب مخملین و رنگین دیگری در سطح جهان برنامه‌‌ریزی و سرمایه‌‌گذاری کرده بودند؛ البته به لطف خداوند و در سایه وجود رهبری بصیر و حکیم و نیز حضور آگاهانه ملت در صحنه نتوانستند به اهداف خود دست پیدا کنند.

حجت‌الاسلام ذوالنور، همچنین بهترین راه ابراز عشق و ارادت نسبت به حضرت امام خمینی(ره) را پیروی از فرامین و سیره آن حضرت دانست و گفت: این پیروی ممکن است در اثر عوامل متعددی داخلی و خارجی تحت تاثیر قرار گیرد؛ با توجه به بحران‌های متعددی که بعد از ارتحال امام راحل در کشور حادث شد، مقام معظم رهبری به بهترین وجه توانست سکان انقلاب را در دست بگیرند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به نقش رهبر معظم انقلاب در حفظ ارزش‌های و تدوام راه امام اشاره کرد گفت: برخی معتقد بودند‌ رهبری امام یک نوع رهبری کاریزماتیک است و پس از ارتحال ایشان همه چیز تمام خواهد شد ولی بعد از ارتحال حضرت امام دیدند که اصل ولایت فقیه، یک اصل دینی و پایدار است.

وی با بیان این‌که امام خمینی (ره) نقش دین در جامعه را بسیار پر رنگ جلوه داد، یاد‌آور شد: تمرکز و تأکید استکبار جهانی امروز بر ناکارآمدی دین در عرصه اجتماع است که به نوعی سعی دارند، جامعه را سکولاریزه کنند؛ آنچه برای تبعیت عملی از آرمان‌های امام راحل مهم است، ملاک و شاخص والای آن حضرت است تا عملیات و تبلیغات روانی دشمنان بر ما اثر نگذارد./945/پ202/س
ارسال نظرات