۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۹۲۹۷۴

نشست مشترک علمای شیعه و سنی خراسان رضوی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس فرق و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از برگزاری نشست مشترک علما و روحانیون شیعه و اهل سنت خراسان رضوی در دهه اول بهمن‌ماه خبر داد.
نشست مشترک علمای شیعه و سنی خراسان رضوی برگزار می‌شود وحدت
محمود غلامی جامی، کارشناس فرق و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد اظهار داشت: پنجمین نشست مشترک علما و روحانیون شیعه و اهل سنت خراسان رضوی، دهه اول بهمن ماه در مشهد برگزار می شود.

وی با بیان این‌که این نشست به منظور تقویت وحدت بین پیروان مذاهب اسلامی برگزار می شود، ادامه داد: نمایش اقتدار امت اسلامی در مقابل دشمنان اسلام، تحقق وحدت عملی بین اندیشمندان اسلامی در زمینه رهنمودهای امام و رهبری و از بین بردن و خنثی کردن توطئه های دشمنان اسلام در جهت تفرقه بین امت اسلامی از دیگر اهداف برگزاری این نشست هستند.

غلامی با اشاره به حضور میهمانان استانی و کشوری در پنجمین نشست مشترک علما و روحانیون شیعه و اهل سنت خراسان رضوی، افزود: این نشست با حضور استاندار خراسان رضوی و‌ حدود پانصد نفر از علمای اهل تشیع و تسنن استان برگزار خواهد شد.

خودداری از مباحث کلیشه ای در نشست امسال

وی با بیان این‌که این نشست از سال 85 به صورت مستمر در استان برگزار شده است، یادآور شد: نشست مشترک علما و روحانیون شیعه و اهل سنت استان همواره مورد استقبال عملای مناطق تلفیقی قرار گرفته است با این حال در نشست امسال از ورود به مباحث کلیشه ای در موضوع وحدت اسلامی خودداری کرده و به مباحث روز پرداخته‌ایم.

کارشناس فرق و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به محورهای فراخوان پنجمین نشست مشترک علما و روحانیون شیعه و اهل سنت خراسان رضوی، بیان داشت: جنگ نرم و تفرقه، نقش بصیرت در تقویت اتحاد اسلامی، جایگاه مبانی و فتاوای مقام معظم رهبری در وحدت جامعه اسلامی، تحلیل جریان های فرهنگی و اجتماعی تفرقه افکن در جوامع اسلامی محورهای اصلی این فراخوان به شمار می روند.

وی با بیان اینکه پنجمین فراخوان آثار در دو بخش علمی و فرهنگی، هنری برگزار می شود، یادآور شد: یکی از تفاوت ها و ویژگی های پنجمین فراخوان آثار این است که در بخش مقالات، بر موضوعاتی چون نقش بصیرت در تقویت اتحاد اسلامی و جنگ نرم و تفرقه، تحلیل جریانات فکری تفرقه انگیز در جوامع اسلامی تأکید شده است.

فرهنگ و هنری؛ بخش جدید فراخوان پنجمین نشست مشترک روحانیون شیعه و سنی

غلامی با اشاره به بخش جدید این فراخوان در سال جاری،‌ خاطر نشان کرد: در پنجمین دوره فراخوان، برای نخستین بار طرح های فرهنگی و هنری در حوزه وحدت اسلامی در قالب‌های فیلم‌نامه، داستان، خاطره و بازی‌های رایانه‌ای مورد ارزیابی و تجلیل قرار خواهند گرفت.

وی با بیان این‌که علاقه مندان فرصت دارند تا سی‌ام دی‌‌ آثار خود را به پست الکترونیکی دبیرخانه به نشانی kho_neshast@yahoo.com و یا پایگاه اطلاع رسانیwww.tebyan- khorasan.ir ارسال کنند، اذعان داشت: مقالات ارسالی باید حداقل در شش و حداکثر در سی صفحه تایپ شده در محیط word به همراه چکیده مقاله و لوح فشرده آن ارسال شود.

فراخوان پنجمین نشست مشترک روحانیون شیعه و سنی در گستره ملی ارائه شده است

کارشناس فرق و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با تأکید بر این‌که شرکت در این فراخوان برای همه نویسندگان و پژوهشگران کشور آزاد است، بیان داشت: برخلاف نشست مشترک علما و روحانیون که به صورت استانی برگزار خواهد شد، فراخوان این نشست در گستره ملی ارائه شده است.

وی به ارسال بیش از شصت مقاله علمی در نشست سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته شش مقاله عنوان برتر را به خود اختصاص داد.

گفتنی است، علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند در ساعات اداری با شماره 2215200-0511، واحدهای پژوهش و فرق و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تماس گیرند. /934/پ201/س
ارسال نظرات