۲۲ آذر ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۹۳۰۲۶
فرمانده بسیج عشایری ماهشهر:

تببین فرهنگ شهادت برای نسل جوان وظیفه همگانی است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده حوزه مقاومت بسیج عشایری امام حسین‌(ع) ماهشهر اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و همراه کردن نسل جوان با افکار شهیدان یک وظیفه همگانی است.
دفاع مقدس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سعدون رشیدی، فرمانده حوزه مقاومت بسیج عشایری امام حسین (ع) ماهشهر، شب گذشته در نخستین یادواره شهدای عشایر روستاهای بخش مرکزی، اظهار داشت: اظهار داشت: برای شکست دشمن در جنگ نرم باید روحیه ایثارگری را‌ تقویت کرده و فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده‌تر و پویا کنیم.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج عشایری امام حسین (ع) ماهشهر، گرامی داشت یاد و خاطره شهدا را در شرایط کنونی مهم ارزیابی کرد و گفت: امروز جبهه کفر با تمام قدرت برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی بسیج شده، از این رو ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و همراه کردن نسل جوان با افکار شهیدان یک وظیفه همگانی است.

رشیدی، با اشاره به این که یادواره‌های شهدا نباید منحصر به یک روز از سال باشد، ادامه داد: شهدا باید در کلاس‌های درس و زندگی روزانه ما حضور داشته باشند؛ امروز جوانان ما بیش از گذشته نیاز به آشنایی به فرهنگ دوران دفاع مقدس و فضای معنوی حاکم در این دوران دارند که برگزاری مراسم مربوط به شهدا در این بصیرت‌‌دهی و آگاهی‌‌بخشی می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.

وی با بیان این که برقراری ارتباط معنوی با شهدا و پیوند با افکار و اهداف آنها سبب بهره‌‌مندی از روزی ‌الهی و توجه معنوی به این بزرگان می‌‌شود، اظهار داشت: رسالت ما در برابر شهیدانی که هدف اصلی‌شان، اعتلای اسلام و انقلاب بود، تلاش برای تداوم این اهداف و حفظ شأن و جایگاه واقعی نظام جمهوری اسلامی است.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج عشایری امام حسین (ع) ماهشهر، یادآور شد: ما بر این باوریم که همان‌گونه که حیات شهیدان منشأ برکت و تضمین کننده امنیت و آرامش کشور  است، تداوم راه روشن آنها نیز به عنوان الگوی همیشه جاودان نسل‌هایی است که می‌خواهند سرافراز و عزتمند زندگی کنند.

رشیدی، با اشاره به این کلام گهربار مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست، تصریح کرد: کار برای شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها همواره ارزشمند بوده و در این عرصه جا برای کار بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: امروز جامعه ما به ویژه نسل‌های دوم و سوم به شدت تشنه فرهنگ ایثار و شهادت است و هر زمان از طریق برگزاری یادواره‌ها فرصتی برای آشنایی مردم با این فرهنگ فراهم شده و همواره با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم به ویژه جوانان و نوجوانان روبرو شده است.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج عشایری امام حسین‌(ع) ماهشهر‌ عزت و اقتدار روزافزون نظام مقدس جمهوری اسلامی را مرهون خون شهدا و جانفشانی‌های ایثارگران دانست و گفت: به برکت خون شهدا و ایثارگران به قللی از افتخار و پیشرفت رسیده‌ایم که هیچ قدرتی قادر به تهدید ما نیست.

رشیدی، با بیان این‌که قشر ایثارگران همیشه و در همه حال در صف اول مبارزه با ظلم و ظالم و دفاع از ولایت هستند، اظهار داشت: امروز هم برای شکست دشمن در جنگ نرم باید روحیه ایثارگری را‌ تقویت کرده و فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده‌تر و پویا کنیم.

وی خاطر‌نشان کرد: اندیشه، نفس و نگاه شهدا امروز می‌‌تواند ما را به زیبایی به سرمنزل مقصود رهنمون کند؛ چون این قشر ارزشی برای پاسداری از اهداف والا و مهمی چون دفاع از کیان اسلام و انقلاب در جبهه‌‌ها حاضر شدند؛ عزت، شرافت، موفقیت، سربلندی و شکوفایی روز افزون امروز ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف جهانی مدیون رشادت‌ها و فداکاری‌های هشت سال دفاع مقدس است./945/پ202/س
ارسال نظرات