۲۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۹۳۰۴۴
امام جمعه حمیدیه خوزستان:

تبیین فرهنگ عاشورا در گرو احیای امر به معروف و نهی از منکر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه حمدیه خوزستان، احیای امر به معروف و نهی از منکر را احیای فرهنگ عاشورا دانست.
ستاد امر به معروف و نهي از منکر
حجت الاسلام جابر بوعذار، امام جمعه حمیدیه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به دهه امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: امروز احیای امر به معروف و نهی از منکر، احیای فرهنگ عاشوراست.

این استاد حوزه علمیه، افزود: درباره دلیل قیام امام حسین (ع) دو دیدگاه مطرح شده که یک دیدگاه از آن افرادی است که برداشت دنیا گرایانه و مادی دارند و هدف از قیام آن حضرت را خلافت و حکومت می‌دانند و دیدگاه دیگر که علما و دانشمندان بسیاری آثار زیادی نیز پیرامون آن نوشته‌اند، دیدگاهی فراتر از مادی است.

حجت الاسلام بوعذار، با تبیین وضعیت اجتماعی و سیاسی دوران آن حضرت و انحرافات و فساد و دوگانگی شخصیتی که مردم آن زمان دچار شده بودند، افزود: امام حسین (ع) در مهندسی کربلا و عاشورا شخصیتی است که علیرغم احساس، عاطفه و عشق که در عاشورا موج می‌زند، کاملأ بر اساس حرکتی عقلانی و برنامه‌ریزی شده حرکت می‌کرد.

وی اظهار داشت: امام حسین (ع) یک تفکر است. این امام مظهر آزادگی، عدالت و پاکی و تربیت شده وحی بوده و در مقابل یزید مظهر تفکر جاهلی است و اگر بخواهیم امروز تفکر حسین و فرهنگ عاشورا زنده بماند، باید امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه احیا کنیم؛ اگر این فریضه فراموش شود یزیدیان حاکم می‌شوند و فساد در جامعه رشد پیدا می‌کند.

امام جمعه حمیدیه خوزستان، با اشاره به اقدامات دشمنان اسلام علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی تصریح کرد: پادشاهان و امرای زیادی بر این کشور حکومت کرده‌اند که هیچکدام مثل مسؤولان نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم خدمت نکرده‌اند و این‌ها همه مبتنی بر اندیشه و تفکرات عاشورایی و حسینی است./945/ت303/ص

ارسال نظرات