۲۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۹۳۱۳۴

پیکر شهید امیر سرتیپ فروزنده در تبریز تشییع شد

خبرگزاری رسا ـ پیکرفرمانده ارشد نظامی نزاجا در منطقه شمال غرب کشور امروز بر دوش مردم متدین و شهیدپرور تبریز تشییع شد.
تشييع پيکر شهيد فروزنده
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم تشیع پیکر شهید امیر سرتیپ دوم فروزنده، فرمانده لشکر 21 حمزه آذربایجان و فرمانده ارشد نظامی نزاجا در منطقه شمال غرب کشور امروز در تبریز برگزار شد.

مراسم تشیع پیکر شهید امیرسرتیپ رحمان فروزنده و سرگرد حسن اوردیخانی امروز با حضور آیت الله آل هاشم، امیر سرتیپ پوردستان فرمانده نیروی زمینی و حجت الاسلام آل هاشم رییس عقیدتی و سیاسی ارتش جمهوری اسلامی همراه بود.

پیکر این شهدای گرانقدر از میدان شهدای تبریز با نوحه سرایی و تشریفات خاص نظامی از میدان شهدا شروع و تا میدان ساعت تشییع شد که نماز بر پیکر این شهدا از سوی آیت الله محسن مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز برپا شد.

امیر احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم با اشاره به ویژگی های شخصیتی شهید فروزنده اظهار داشت: آن فرمانده دلاور، در دوران دفاع مقدس رشادت هایی از خود به نمایش گذاشت که افتخاری برای مردم ولایت مدار آذربایجان بود.

وی خاطر نشان کرد: شهید فروزنده به آن قله معرفت و بصیرت رسیده بود که در دوران جنگ تحمیلی آگاهانه سینه خود را مقابل آماج گلوله های دشمن قرار می داد تا انقلاب اسلامی پایدار بماند.

پوردستان با بیان اینکه شهدا شاگردان مکتب سیدالشهدا(ع) هستند، گفت:شهید فروزنده لحظه ای از تلاش برای اعتلای نظام اسلامی و عزت ملت ایران فروگذار نبود.

گفتنی است، پس از مراسم تشییع، پیکر شهید فروزنده برای تدفین به شهر زنجان و پیکر شهید اوردیخانی به شهر خوی در آذربایجان غربی منتقل شد.

امیرسرتیپ رحمان فروزنده ظهر روز یکشنبه 22 آذرماه جاری به هنگام بازگشت از رزمایش بزرگ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنوب کشور به تبریز، در اثر واژگونی خودرو به همراه دیگر همرزمش سروان اوردیخانی به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

شهید رحمان فرزونده با 48 سال سن متولد شهرستان زنجان بوده که از وی دو فرزند دختر و پسر به یادگار مانده است.

سروان حسن اوردیخانی دیگر همرزم وی نیز 51 ساله و متولد شهرستان خوی بود./935/پ202/س
ارسال نظرات