۲۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۹۳۱۸۲
مسؤول شورای هماهنگی گیلان:

کسب معرفت عاشورایی سبب تعالی روح و معنویت زندگی انسان ها می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان کسب معرفت و پیام عاشورا را موجب تعالی روح و معنویت زندگی انسان ذکر کرد و افزود: پیام عاشورایی را باید شناخت و نسبت به آن آگاهی حاصل کنیم.
مسؤول شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت السلام مجتبی اشجری، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان امروز در جمع عزاداران حسینی در رشت، با بیان این که اسلام با محرم زنده و پویا است، گفت: آگاهی بخشی امروز اسلام مرهون ماه محرم است.

وی با بیان این که عاشورا تبلور رهایی بشر از ذلت و ننگ است، افزود: عاشورا مدرسه فضایل درخشانی مانند ایثار، اخلاص، عشق، توکل، ایمان است.

حجت الاسلام اشجری، حماسه عاشورا را واقعه ای زنده و پویا توصیف کرد و با تأکید براین که حماسه حسینی هیچ گاه از ذهن ها پاک نخواهد شد، ادامه داد: روح تازگی موجود در عزاداری حسینی نشان دهنده زنده بودن این حماسه عظیم است.

وی، رهایی از ظلم و ستم را یکی از مهم ترین پیام های قیام عاشورا برشمرد، ادامه داد: امام حسین(ع) با قیام خود از نابودی دین مبین اسلام جلوگیری کرد و موجب ماندگاری ارزش های اسلامی شد.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، دفاع مقدس را عاشورای زمان امروز دانست و گفت: در این عاشورا رزمندگان ما با تأسی از سالار شهیدان با ولی زمان خود همراه شدند و به قله فتح و پیروزی دست یافتند.

حجت الاسلام اشجری در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که عزادارای حسینی باید همراه با شور و شعور باشد، ادامه داد: اشعار و نوحه های عزاداری سید الشهدا باید دارای پیام بوده و کاملا مراسم با ظاهر عزاداری برگزار و آهنگ های پر حزنی انتخاب شود.

وی با بیان این که اشعار انتخابی در ماه محرم باید در بر گیرنده این پیام باشد، تصریح کرد: عزاداری امام حسین(ع) باید واقعی و ارزشی باشد.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که شاهد ورود هجمه‌های فرهنگی به عزاداری‌ها هستیم، خاطرنشان کرد: گاهی مواقع عزاداری‌ها شباهت بیشتری به جشن و شادی دارند و حزن و اندوه عاشورا در آن منعکس نیست و آهنگ‌ها هیچ تناسبی با محرم و عاشورا ندارد.

وی با بیان این که دل به محبوب سپردن و به معشوق دادن از رویکرد قیام عاشورا‌ست، بیان داشت: سخنران محافل و مجالس باید به اقتضای هر جلسه بتواند معنا و پیام محور سخنرانی را شکل دهد.

حجت الاسلام اشجری با اشاره به این که آوردن ساز، دهل و علم سبقه معنوی و ریشه تاریخی ندارد، تصریح کرد: طبق فرموده معمار کبیر انقلاب اسلامی هر مقدار عزاداری سنتی رعایت شود اشک‌ها جهتدار است.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر پیام‌های ارزشمند عاشورا خواند و خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم بی‌تفاوتی نسبت به منکرات تبدیل به سنت شود.

وی، کسب معرفت و پیام عاشورا را موجب تعالی روح و معنویت زندگی انسان ذکر کرد و افزود: پیام عاشورایی را باید شناخته و نسبت به آن آگاهی حاصل کنیم./950/پ202/الف
ارسال نظرات